لوگو سایت

حساسیت قیمت دلار و یورو به تزریق ارزی


به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته ۸۹ تومان افزایش یافت و روی ۲۲ هزار و ۲۶۵ تومان قرار گرفت. این رقم بیشترین قیمت متوسط گزارش شده از تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری بود. ابزار بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز در بازار متشکل عرضه است. عرضه دلار متشکل در روز دوشنبه ۸ میلیون و ۷۸۷ هزار گزارش شد. این حجم عرضه نیز از ۱۹ اردیبهشت سابقه نداشت.  روندهای ماهانه و هفتگی معرف‌های بهتری از سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز محسوب می‌شوند، اما همبستگی مثبت بین عرضه و قیمت بازار متشکل تا حدی قابل ملاحظه است.

حساسیت عرضه یورو به قیمت آن

قیمت متوسط یورو متشکل نسبت به روز گذشته ۶۲ تومان رشد کرد و روی رقم ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. برای یورو نیز مانند دلار این رقم از ۱۲ اردیبهشت ماه بیشترین مقدار است. اما تغییرات عرضه یورو حساسیت دلار را از خود نشان نداد. عرضه یورو نسبت به روز گذشته ۹ درصد رشد کرد و روی رقم ۶۶۹ هزار قرار گرفت. عرضه یورو در روز چهارشنبه هفته گذشته از این رقم بیشتر بود. علاوه بر این متوسط عرضه یورو در ۴۷ روز کاری گذشته یک میلیونو ۴۹۱ هزار محاسبه می‌شود که بیش از دو برابر عرضه امروز است. در نتیجه به نظر می‌رسد حساسیت عرضه دلار به قیمت آن کمتر است.

قیمت  سنا بر حسب متشکل سه روز قبل

قیمت انتهایی سنا دیروز روی رقم ۲۲ هزار و ۴۲۳ تومان قرار داشت. چهار روز قبل (منظور پنج‌شنبه است چون روزهای کاری مد نظرند)  متوسط قیمت دلار متشکل ۲۲ هزار و ۱۰۶ تومان بود. خریدار می‌توانست روی این مبلغ ۱ درصد سود بگیرد و دلار را امروز در سامانه سنا به قیمت ۲۲ هزار و ۳۲۸ تومان بفروشد. توضیح اینکه قیمت سنا به صورت لحظه‌ای گزارش شده و فروشنده برای فروش دلار خود سه روز فرصت دارد و الزامی به فروش آن در روز آخر نیست. ممکن است علت این امر آن باشد که حساسیت یورو به اخبار کمتر است و مانند دلار نیاز به کنترل ندارد.

 

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه