لوگو سایت

توییت های ایلان ماسک سرمایه گذاران را به خاک سیاه نشاند


در ماه های گذشته قیمت بیت کوین با اقدامات حمایتی ایلان ماسک افزایش چشمگیری را تجربه کرد؛ این میلیاردر آمریکایی در ابتدا در قسمت «بایو» حساب توییتر خود هشتگ بیت‌کوین و حرف «بی» انگلیسی را اضافه کرد که منجر به ورود بیت کوین به کانال ۴۰ هزار دلاری شد و در ماه های گذشته نیز اعلام کرد که خرید و فروش خودروهای تسلا با این ارز دیجیتال امکان پذیر شده است و  تسلا در اقدامی حمایتی ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خرید که قیمت این ارز دیجیتال را تا ۶۰ هزار دلار بالا برد.

آمارها حاکی از آن است که تسلا از محل خرید این حجم بیت کوین بیش از یک میلیارد دلار سود کرده است و این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ شرکت تسلا از محل فروش خودروهای برقی خود تنها ۸۲۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

اخیرا اما ایلان ماسک به دلیل انرژی‌بر بودن استخراج بیت کوین و مغایرت آن با معیارهای انرژی پاک خرید خودرو با بیت کوین را به حالت تعلیق درآورد و موجب ریزش خیره کننده قیمت این ارز دیجیتال شد.

بیت کوین تنها ارز دیجیتالی نیست که تحت تاثیر صحبت های ایلان ماسک نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه می کند؛ دوج کوین نیز که در چند ماه گذشته رشد بیش از ۸۳۰ درصدی را تجربه کرده بود پس از صحبت های ایلان ماسک در برنامه زنده یکشنبه شب که از سرمایه گذاران بازار رمز ارز خواسته بود با احتیاط رفتار کرده و تمام دارایی خود را وارد این بازار نکنند بیش از ۱۷ درصد سقوط کرد.

حال اما سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال پس از پشت سرگذاشتن تمام این اتفاقات خواستار توقف توییت های ایلان ماسک در خصوص رمز ارزها شده اند؛ ویلیام کویگلی مدیرعامل مگنتیک، یک شرکت سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده، در مصاحبه اخیر خود با سی ان ان از سرمایه گذاران خواسته است که برای مدتی نسبت به اظهارات ایلان ماسک در خصوص ارزهای دیجیتال بی توجه باشند.

این فعال بازار رمز ارزها در ادامه در مصاحبه خود با سی ان ان افزوده است که تویتت های رئیس تسلا در خصوص دوج کوین نیز غیرمسئولانه است و از آنجا که وی متخصص بازار رمز ارزها نیست سرمایه گذاران این بازار نباید به صحبت های وی اعتنایی کنند.

تعداد زیادی از سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال نیز در رشته توییت هایی از اقدامات ایلان ماسک انتقاد کرده اند و خشم خود را در توییت های خود به نمایش گذاشته اند و حتی عده ای ایلان ماسک را منفورترین شخص در دنیا خطاب کردند.

توییت‌های میلیاردر آمریکایی دردسرساز شد/ درخواست سرمایه‌گذاران از آیلان ماسک

روز شنبه گذشته از ایلان ماسک درخواست شد تا مواضع خودش را در قبال افرادی که از او انتقاد می کنند و ارزهای دیجیتال روشن کند و وی در توییتی اظهار کرد:” جنگ واقعی بین فیات و ارزهای دیجیتال است که من از مورد دوم حمایت می کنم.” و به دنبال این توییت برخی از کارشناسان از سرمایه گذاران خواستند تا احتیاط کنند و جای پرستش ماسک دانش خود را در خصوص ارزهای دیجیتال به حداکثر برسانند.

هایدی چاکوس پرتغالی که از سال ۲۰۱۴ در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرده است و بیش از ۴۴ هزار دنبال کننده در توییتر دارد از سرمایه گذاران این بازار خواسته است که به جای راه افتادن به دنبال ایلان ماسک خودشان در خصوص پولی که به دست آورده اند فکر کنند و تصمیم بگیرند.

توییت‌های میلیاردر آمریکایی دردسرساز شد/ درخواست سرمایه‌گذاران از آیلان ماسک



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه