لوگو سایت

مدیرعامل جدید آمازون مشخص شد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آی تی ایران؛ آمازون اخیرا و در جریان جلسه‌ای که با سهامداران این شرکت برگزار شد، اعلام کرد که اندی جیسی از تاریخ ۵ ژوئیه (۱۴ تیر) سکان هدایت آمازون را در دست خواهد کرد.

زمان آغاز به‌کار اندی جیسی در این روز، از آن جهت حائز اهمیت است که بدانیم جف بزوس ۲۷ سال پیش و در چنین روزی، آمازون را تاسیس کرد. بزوس در ماه فوریه، رسما از تصمیم خود برای کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی آمازون در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ خبر داد.

اندی جیسی در سال ۱۹۹۷ به آمازون پیوست و در راه‌اندازی پلتفرم رایانش ابری این شرکت، نقش مه‌می‌ایفا کرد. او همچنین از آغاز فعالیت Amazon Web Service یا همان AWS، هدایت این بخش از شرکت آمازون را بر عهده داشت.

بزوس در زمان اعلام کناره‌گیری خود از آمازون اعلام کرد که این شرکت در بسیاری از زمینه‌ها و ارائه خدمات به مشتریان جزو پیشگامان است و اکنون به جایگاهی رسیده که ‌می‌توان این جابجایی را انجام دهد و شخص دیگری، بر صندلی مدیرعاملی تکیه زند.

طبق این گزارش، بزوس از این پس در نقش رئیس اجرایی در این شرکت ایفای نقش خواهد کرد و آدام سلیپسکی نیز جانشین جیسی در سمت مدیرعاملی AWS خواهد شد. سلیپسکی حدود ۱۱ سال است که با آمازون همکاری دارد و پیشتر به عنوان مدیرعامل شرکت Tableau Software فعالیت داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۹ با قراردادی به ارزش۱۵.۷ میلیارد دلار به زیرمجموعه سیلزفورس درآمد.

حال با نزدیک شدن به زمان اعلام‌شده از سوی جف بزوس، به نظر ‌می‌رسد که این چهره تاثیرگذار در دنیای فناروی به زودی بخش زیادی از تمرکز خود را روی شرکت موشکی خود به نام بلو اوریجین، برنامه خیرخواهانه Bezos Day One Fund و پروژه Bezos Earth Fund معطوف خواهد کرد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه