لوگو سایت

حمله ریپل به بیت کوین/ دلار قیمت طلا را پایین کشید


به گزارش اقتصاد نیوز- طلا در نیمه دوم معاملات روز گذشته مرز ۱۹۰۰ دلار را از دست داد. قیمت طلا امروز یک بار دیگر از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کرد، اما دوباره نزولی شد و در ابتدای نیمه دوم امروز در حوالی ۱۸۹۶ دلار نوسان داشت.  افت قیمت طلا با رشد شاخص دلار همراه بود. شاخص دلار با ثبت تغییرات مثبت به بالای ۹۰ بازگشته است. البته تحلیل‌گران حرکت شاخص دلار به بالای مرز ۹۰ را موقتی می‌دانند.

اشتغال و نگرانی‌های تورمی در آمریکا

تنظیمات قانونی

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که می‌تواند برای بهبود وضعیت اشتغال صبر کند، بر این اساس آمریکا در بخش اشتغال ضعیف عمل کرده است و نمی‌تواند انتظار تولید بالایی را داشته باشد. در صورتی که تولید و اشتغال عقب بمانند نیز تورم رشد خواهد کرد. مقامات فدرال رزرو با این وجود انتظار ندارند که تورم نگران‌کننده‌ای بالای مرز ۲ درصد داشته باشند.

افت قیمت بیت کوین

بیت کوین نیز با ثبت تغییراتی منفی به زیر ۴۰ هزار دلار بازگشته است. بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ هزار و ۴۸۲ دلار و کمترین قیمت آن ۳۷ هزار و ۲۴۸ دلار گزارش می‌شود. سرمایه بازار بیت کوین در زمان نوشتن این گزارش در حوالی ۷۳۲ میلیارد دلار قرار دارد.

عدم شفافیت قانونی در مورد دارایی‌های دیجیتال

در حالی که علت اصلی افت قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اعمال محدودیت‌های قانونی در نقاط مختلف دنیا اعلام می‌شود، مدیر کل ریپل از نبود شفافیت در مقررات حاکم بر دارایی‌های دیجیتال در آمریکا نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته انتقاد می‌کند. مدیر ریپل که از سال گذشته با کمیته بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا درگیر مسائل حقوقی XRP است، همین عدم شفافیت را یکی از مشکلات اساسی پیش روی ارزهای دیجیتال در این کشور عنوان می‌کند. مدیر شرکت ریپل علاوه بر این می‌گوید که منتقد مصرف بالای انرژی بیت کوین است، اما مانند ایلان ماسک یک جنگ پنهان علیه آن به راه نمی‌اندازد.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه