لوگو سایت

ماراتن طلا برای شکست قیمت بالاتر


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این خوش بینی بی دلیل نیست چرا که اونس طلا در دو ماه گذشته بیش از ۲۲۰ دلار افزایش قیمت داشته و هفته گذشته از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کرد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با شش دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۹۰۵ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۵ درصد رشد و برای ماه مه حدود ۷.۸ درصد رشد ثبت کرد.

با ادامه روند صعودی طلا، تحلیلگران انتظار دارند طلا در حرکت بعدی سطح ۱۹۵۰ دلار را بشکند و به رکورد بالای قبلی بازگردد. آدام بوتون، استراتژیست ارشد بازار در فارکس لایو به کیتکونیوز گفت: هیچ دلیلی برای مقابله با روندی نظیر روند فعلی که در بازار طلا دیده می شود، وجود ندارد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۵۷ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۱.۵ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۲۱.۵ درصد هم نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۱۲۳۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۷ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۱۶ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی قبلی کیتکونویز هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند اونس طلا به ۱۹۰۰ دلار صعود می کند که روز چهارشنبه چنین اتفاقی افتاد و طلا به بالاترین قیمت در چهار ماه و نیم گذشته رسید.

تحلیلگران ارزش ضعیفتر دلار آمریکا، تورم بالاتر، نوسان رمزارزها و روند صعودی فصلی طلا را عامل خوش بینی به افزایش قیمت این فلز ارزشمند عنوان کردند.

جان ویر، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ گفت: طلا پناهگاه امنی در فضای فعلی است. طلا به تدریج به قیمت بالاتری حرکت می کند و اگر نگرانیهای تورمی وجود داشته باشند، طلا به پناهگاه امن برای دارایی مردم تبدیل می شود. موردی که باید زیر نظر داشت، دلار آمریکاست. اگر دلار در محدوده ۹۳ تا ۹۴ واحد باشد، ادامه روند صعودی برای طلا دشوار خواهد شد. شاخص دلار در ۹۰ واحد برای طلا و برای صادرات مطلوب است.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس گفت: افراد زیادی با این باور بانک مرکزی آمریکا که تورم موقتی است، موافق نیستند. تورم بالا فعلا برای مدتی وجود خواهد داشت و عامل تاثیرگذار در بالا رفتن قیمت طلا است. بعلاوه تصویب لایحه زیرساخت دولت بایدن، تقاضا از سوی بخش عمومی را تقویت کرده و باعث رشد انفجاری قیمت همه کالاها خواهد شد. الوار، مس و فولاد در حال حاضر به رکورد بالایی صعود کرده اند. نوسان بازار رمزارزها هم از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

با این حال بعضی از تحلیلگران بر این باورند که طلا ممکن است رشد بیش از حد سریعی را تجربه کرده باشد و ممکن است اصلاح قیمت پیدا کند.

دلار قویتر آمریکا و رشد بازده اوراق خزانه می تواند موانع اصلی بالاتر رفتن قیمت طلا باشد. مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس گفت: به نظر می رسد رشد بازده اوراق قرضه آمریکا مدت کوتاهی پس از این که اونس طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کرد، درخشش را از طلا ربود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه