لوگو سایت

اولین واکنش قیمت دلار به کلاب هاوس همتی/ تغییر کانال قیمت دلار در همه بازارها


به گزارش اقتصاد نیوز، عبدالناصر همتی در کلاب هاوس خبر برکناری خود را تایید کرد. او در مورد احتمال برکناری وی از سمت رئیس کل بانک مرکزی توسط رئیس جمهور گفت: با آقای رئیس جمهور صحبت کردم و ایشان معتقد بودند که حضور من در صحنه انتخابات تا آخر می‌تواند بر روی نظام پولی و بانکی کشور تاثیر داشته باشد.وی ادامه داد: البته من نظرم این بود حضور من در انتخابات تاثیری بر نظام پولی و بانکی کشور ندارد اما از تصمیم رئیس جمهور هم خبر ندارم.همتی تصریح کرد: شنیدم ایشان با تعدادی از اقتصاد‌دانان برای پست رئیس کلی بانک مرکزی صحبت کرده‌اند.

پس این سخنان قیمت دلار در معاملات پشت خطی نوسانی شد و تا ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان بالا رفت این در حالی است که شب گذشته قیمت دلار در معاملات پشت خط زیر ۲۴ هزار تومان بود و عصر امروز در پایان معاملات نقدی در ابتدای کانال ۲۴ هزار تومان قرار داشت. به نظر می رسد سخنان همتی در کلاب هاوس و جدی شدن بحث جابجایی رئیس کل بانک مرکزی  بازار را دچار عدم قطعیت کرد. اما برای ارزیابی این عدم قطعیت باید تا منتظر تحقق آن و معرفی جانشین احتمالی صبر کرد.

بازار متشکل یک

قیمت دلار در بازار متشکل

قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی ۳.۳ درصد نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافت و روی سطوح قیمتی قرار گرفت که از ابتدای اردیبهشت تجربه نکرده بود. حجم عرضه نیز متناسب با افزایش قیمت افزایش یافت. شنبه دومین روز پرتزریق سال جدید برای دلار بود. با این حال قیمت دلار به صورت قابل توجهی افزایش یافت. قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز پنج‌شنبه ۷۵۰ تومان معادل ۳.۳ درصد رشد کرد و از مرز ۲۳ هزار تومان عبور کرد. قیمت متوسط دلار متشکل برای روز شنبه ۲۳ هزار و ۱۵۳ تومان ثبت شده است. قیمت دلار در سامانه سنا و بازار آزاد نیز در همین حدود افزایش یافت. قیمت دلار بازار آزاد عصر روز شنبه از مرز ۲۴ هزار تومان عبور کرد /و قیمت انتهایی دلار در سامانه سنا ۲۳ هزار و ۴۶۱ تومان ثبت شد. افزایش قیمت‌ها با رشد ۶۰ درصدی حجم عرضه همراه بود. شنبه دومین روز پرتزریق سال جدید بود و حجم مبادلات در بازار متشکل به ۱۰ میلیون و ۴۳۶ هزار رسید.

بازار متشکل

روند قیمتی و عرضه در بازار یورو

تغییر قیمت‌ها در بازار یورو نیز قابل توجه بود. قیمت متوسط یورو در بازار متشکل ۶۱۰ تومان رشد کرد و روی ۲۷ هزار و ۹۶۴ تومان قرار گرفت. یورو سنا و بازار آزاد قدری بیش از این رشد کردند. آخرین قیمت یورو در سامانه سنا ۲۸ هزار و ۳۱۰ تومان ثبت شد و قیمت یورو بازار آزاد نیز عصر شنبه روی ۲۹ هزار و ۲۱۱ تومان قرار گرفت. علاوه بر این حجم عرضه یورو نسبت به روز پنج‌شنبه ۱۷۲ درصد رشد کرد و روی یک میلیون و ۱۳۱ هزار قرار گرفت. با این وجود عرضه یورو از متوسط ۵۱ روز کاری گذشته که ۱ میلیون و ۴۳۲ هزار به دست می‌آید بالاتر نرفت.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه