لوگو سایت

دو خطر بزرگ برای قیمت طلا/ سقوط ۴۰ دلاری در انتظار طلا است؟


بر اساس گزارش اقتصادنیوز،تقویم اقتصادی جهان نشان می دهد از نظر داده های اقتصادی، هفته شلوغی خواهد بود و بازارها باید به آمارهای متعددی توجه کنند.در این هفته بسیاری از سرمایه گذاران قصد دارند تعداد اشتغال و دستمزد را بررسی کنند و به این دو آمار توجه خواهند کرد. این یک خطر بزرگ برای طلا است.

هفته برای دلار:

هفته گذشته مهم ترین داده ای که منتشر شد، گزارش درآمد و خرج کرد ها بود. خوانش CORE PCE  آوریل معیار تورم مورد نظر فدرال رزرو در مقایسه با انتظارات ۲.۹درصدی نسبت به سال گذشته بالاتر بود رقم ثبت شده ۳.۱ درصد بود که بالاترین رقم از سال ۱۹۹۲ است ، البته فدرال رزرو مدام بیانیه می دهد که تورم بالا گذرا خواهد بود و با یک ماه داده نمی توان تصمیم گرفت.  میزان درآمد هم با توجه به اینکه در مقایسه با ماه گذشته دیگر چکی از سوی دولت دریافت نشد مطابق انتظارات حدود ۱۳.۱درصد کاهش یافت در حالی که مطابق انتظارات، هزینه های شخصی نیم درصد افزایش یافت.

هفته گذشته تعدادی از اعضای FED از احتمال صحبت از کاهش میزان خریدها در جلسات آینده در صورت تداوم روند بهبودی گفتند.هفته پیش رو گزارش هایی مرتبط با اشتغال در آمریکا خواهیم داشت که انتظار میرود برای داده های NFP بعد از گزارش ضعیف ماه گذشته (۲۶۶ هزار نفر)، این ماه اعدای بالای ۵۰۰ هزار را مشاهده کنیم. به نظر می رسد با توجه به داده های اقتصادی و نظرسنجی های قوی مانند NFIB ، تقاضا مشکل کمی داشته باشد ، که نشان می دهد مشاغل در تلاش برای یافتن نیروی کار هستند. در عوض ، مشکل در عرضه است – شرکت ها نمی توانند جای خالی را پر کنند.همچنین انتظار میرود نرخ بیکاری هم مجددا به زیر ۶درصد برسد.

آمار تولید و غیر تولید (موسسه مدیریت عرضه (ISM) فعالیت‌های اقتصادی را در دو بخش تولیدی و خدماتی مورد سنجش قرار می‌دهد.) در روزهای سه شنبه و پنجشنبه مهم خواهد بود.

انتظار می رود PMI در روز پنجشنبه هدایت کننده اصلی بازار باشد.

پیش از ارقام حقوق و دستمزد غیر مزرعه ای و کشاورزی در روز جمعه ، آمارهای ادعای بیکاری کشاورزی و هفتگی ADP  نیز در روز پنجشنبه بر بازارها تأثیر خواهد گذاشت.

در پایان هفته ، انتظار تعداد زیادی از علاقه مندان به اعداد NFP( تعداد مشاغل جدید غیر کشاورزی) در ماه مه (خرداد) است. به دنبال تعداد ناامیدکننده ماه آوریل (اردیبهشت) ، افزایش قابل توجهی لازم است تا امید به احیا بیشتر شود.

در جبهه سیاست های پولی ، گفتگوی اعضای FOMC(فدرال) نیز به نظارت نیاز دارد. قرار است روز جمعه رییس FED  پاول نیز سخنرانی کند.برنامه های هزینه گذاری رئیس جمهور بایدن نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.در هفته ، دلار با افزایش ۰.۰۲ درصدی به ۹۰.۰۳۱ رسید.

هفته برای یورو:

در جبهه داده های اقتصادی یورو یک هفته شلوغی را پیش رو دارد.

PMIبخش خصوصی برای ایتالیا و اسپانیا در روزهای سه شنبه و پنجشنبه به پایان می رسد. PMI نهایی برای فرانسه ، آلمان و منطقه یورو نیز به پایان می رسد. با جلوگیری از هرگونه تجدید نظر ، ایتالیا و منطقه یورو کلیدی باشند.

در طول هفته ، ارقام تورم اولیه برای منطقه یورو و کشورهای عضو و خرده فروشی و آمار بیکاری از آلمان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

جمع بندی همه چیز در پایان هفته رقم فروش خرده فروشی برای منطقه یورو خواهد بود. یورو هفته با افزایش ۰.۰۸٪ به ۱.۲۱۹۲ دلار رسید.

طلا

هفته برای طلا:

قیمت طلا پس از افزایش و جبران بیش از ۲۲۰ دلار از پایین ترین قیمت در پایان ماه مارس (فرودین) ، در بالاترین سطح در سال جاری است. اکنون تحلیلگران با اشاره به وجود یک محیط مناسب برای طلا ، هر اونس ۱۹۵۰ دلاری را به عنوان سطح در دسترس پیش بینی می کنند. .

معاملات طلا در روز جمعه حدود ۱۹۰۰ دلار در هر اونس بود.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار OANDA به کیتکو نیوز گفت : قیمت طلا طی دو ماه گذشته افزایش یافت، ما با تماس هایی روبرو شده ایم که می گوید طلا به ۱۶۰۰ دلار کاهش می یابد. بازار در حال حاضر از تجارت طلا هیجان زده شده است. این واقعیت باقی مانده است که اگر بازده خزانه داری آمریکا پایه ریزی شود ، برای تغییر ایده بانک فدرال رزرو بهبود قابل توجهی در بازار کار لازم است.

در این هفته بسیاری از سرمایه گذاران قصد دارند تعداد اشتغال و دستمزد را بررسی کنند و به این دو آمار توجه خواهند کرد. این یک خطر بزرگ برای طلا است. اگر برای ماه قبل شاهد یک شگفتی صعودی و قوی در این بازار بودیم ، این امکان وجود دارد که در هفته اخیر بازده ۱۰ ساله خزانه داری را به ۱.۷۰ برسد و طلا در واکنش می تواند ۳۰ تا ۴۰ دلار سقوط کند.

 

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه