لوگو سایت

افزایش شکاف قیمت دلار در سنا و بازار/ افزایش تزریق یورو به بازار


به گزارش اقتصاد نیوز- تغییرات قیمت دلار در بازار متشکل ارزی، سامانه سنا و بازار آزاد منفی بود. قیمت دلار متشکل ۱۲۷ تومان کاهش یافت و روی ۲۳ هزار و ۱۵۷ تومان قرار گرفت. در نتیجه قیمت متوسط دلار متشکل به نرخ‌های ابتدای هفته بازگشت و تغییرات قیمتی که در طول هفته تحت تاثیر اخبار اتفاق افتاده بود از بین رفت. علاوه بر این تغییرات عرضه دلار متشکل نسبت به روز گذشته منفی بود، عرضه دلار ۷ درصد افت کرد و روی ۶ میلیون و ۹۱۲ هزار قرار گرفت.

دلار بازار آزاد و سامانه سنا

نرخ انتهایی دلار سنا ۱۷۰ تومان پایین آمد و روی ۲۳ هزار و ۳۲۶ تومان قرار گرفت. تغییرات نرخ بازار آزاد نسبت به روز گذشته محدود بود. قیمت دلار بازار آزاد عصر چهارشنبه نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان پایین‌تر و روی ۲۳ هزار و ۹۷۰ تومان قرار گرفت. شکاف بین دلار سنا و بازار آزاد در روز گذشته حدود ۲ درصد بود، اندازه این شکاف با وجود کاهش قیمت‌ها امروز به ۲.۸ درصد افزایش یافت. این امر خلاف قاعده معمول است و عمدتا با کاهش قیمت، شکاف بین نرخ سنا و بازار آزاد کوچک می‌شود.

J1 (13)

روند قیمتی و عرضه یورو

جهت تغییرات قیمتی در بازار یورو نیز مانند دلار کاهشی بود، اما طبق روند معمول شکاف بین یورو سنا و بازار آزاد با افت قیمت‌ها کوچک شد. قیمت یورو متشکل نسبت به روز گذشته ۲۱۸ تومان افت کرد و روی ۲۸ هزار و ۳۹ تومان قرار گرفت. یورو سنا ۱۵۹ تومان پایین آمد و روی ۲۸ هزار و ۳۵۵ تومان ایستاد. یورو بازار آزاد بیش از آن دو، یعنی ۳۰۵ تومان افت قیمت داشت. قیمت یورو بازار آزاد به ۲۹ هزار و ۵۵ تومان رسید و در نتیجه شکاف بین یورو سنا و بازار آزاد از حدود ۳ درصد (روز گذشته) به ۲.۵ درصد کاهش یافت. علاوه بر این عرضه یورو متشکل ۶۹ درصد افزایش یافت و روی ۱ میلیون و ۱۰۳ هزار قرار گرفت.

J2 (8)

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه