هیجان به بازار سکه بازگشته به طوریکه بی توجه به قیمت دلار بازار رشد قیمت داشته است. سکه بازان تصور می کنند افزایش قیمت طلای جهانی جریان بازار را به سمت نوسان صعودی سوق می دهد. البته تکانه منفی در بازار دلار می تواند این جریان را معکوس کند.

جو افزایشی ها در بازار سکه قوی تر شده است. برخی معامله گران اعتقاد دارند، ممکن است فلز گران بهای داخلی در مسیر صعود بلند مدت قرار نداشته باشد، ولی حداقل باید یک لگد به محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بزند. در واقع برخی از سکه بازان باور دارند، فارغ از هر شرایطی، سکه توان عبور از مرز ۱۱ میلیون تومانی را دارد و برخی معامله گران برای جبران ضرر خود سعی خواهند کرد که فلز گران بهای داخلی را به بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی ببرند. تنها عاملی که در برابر سکه بازان قرار دارد، انتظارات مثبتی است که در میان برخی معامله گران نسبت به آینده مذاکرات هسته ای ایجاد شده است.

امید سکه به افزایش طلا

شرایط  تا حدی برای بازیگران افزایشی بازار سکه فراهم شده است. قیمت طلای جهانی به نظر می رسد قصد ندارد به پایین مرز هزار و ۹۰۰ دلاری برگردد و سعی می کند جای پای خود را برای افزایش دیگری محکم کند.همین عامل تا حدی افزایشی های بازار را به رشد قیمت سکه خوشبین کرده است.

 افزون بر این سطح تقاضا نیز در بازار سکه روزهای اخیر بالا رفته است و این فلز گران بها دو روز پیاپی فارغ از حرکات دلار، راه افزایشی را در پیش گرفته است. فعالان بازار باور دارند در صورتی که امروز دلار افت به زیر محدوده ۲۳ هزار و۸۰۰ تومان را تجربه نکند، حرکت صعودی سکه ادامه خواهد یافت.

نمودار

وضعیت سکه در معاملات پشت خطی

دیشب در معاملات پشت خطی نیز اوضاع به کام افزایشی های بازار سکه بود و این فلز گران بها حتی تا نزدیک مرز ۱۱ میلیونی نیز صعود کرد. ساعت ۱۰ شب فلز گران بهای داخلی با قیمت ۱۰ میلیون و۹۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می گرفت. با این حال، در صورتی که سکه بازان تصور کنند توافق هسته ای نزدیک است، حتی رشد قیمت طلا نیز نمی تواند مانع از افت قیمت فلز گران بهای داخلی شود.

حباب





این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند