لوگو سایت

به لیست کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ کسی اضافه می شود؟


پس از سخنان رهبر انقلاب درباره ردصلاحیت شدگان خبرگزاری خبرآنلاین کلاب هاوسی با  موضوع «بررسی بیانات رهبر انقلاب، صحنه انتخابات عوض می شود؟»  برگزار کرد. 

*عمار کلانتری، روزنامه نگار

ورود رهبری و صحبت ایشان متکی به گردش کار مشخصی است که در دفتر ایشان انجام شده و ناشی از پیگیری های آنان بوده. این از یک سو ضعف سیستم اطلاعاتی کشور را می رساند و از سوی دیگر ضعف سیستم اطلاعاتی را می رساند باز هم ناشی از گزارشهای نادرست بوده است. این که یک سیستم با گزارش نادرست می تواند سرنوشت یک کشور را دچار مشکل کند، باز هم مشخص است باید در این سیستم ها تجدیدنظر شود. 

نکته دیگر این است که شیوه عجیب ردصلاحیت در انتخابات امسال با شیوه رهبری که نوعا به رای مردم باورمند و متلزم بودند، از جمله در سال ۹۲ که دیدیم که آقای روحانی با میزان اندکی بالاتر از ۵۰ درصد برنده شدند، در تعارض است. سخنان رهبری با سابقه ایشان در اتکا به آرای عمومی می خواند. اگر این صحبت ایشان منجر به نتیجه عملی نشود و صرفا یک عذرخواهی لفظی و تشریفاتی باشد، پیامدهای خوبی ندارد.

*بهروز نعمتی، نماینده ادوار مجلس

با توجه به فضای جامعه نخبگانی و مردم خوشحال شدم با منویات مقام معظم رهبری موج جدیدی در کشور ایجاد شد و امیدوارم همه آنهایی که حقشان است در انتخابات به عنوان نامزد حضور داشته باشند، شورای نگهبان تجدیدنظر کند. مقام معظم رهبری مبنای خوبی برای این دوستان گذاشتند و اصلاح را در مقابل آنها قرار دادند. تذکر همیشه مفید است. تذکر مقام معظم رهبری می شود امید را به جامعه برگرداند. فضا به گونه ای است که همه دوستانی که حقشان است به انتخابات برگردند.

کدهایی که مقام معظم رهبری دادند به سمت آقای لاریجانی رفت. نظام ما رنگین کمانی است که همه سلایق را دربرمی گیرد. هنوز هم جا هست که نیروهای دیگر هم وارد میدان شوند.

کدهای ایشان امروز بیشتر به آقای لاریجانی می خورد و فضاها به گونه ای است که نگاه ها به این سمت و سو است. اعتقادم این است که حالا با این اتفاق، همه نگاه های سیاسی باید دچار تغییر شوند. باید شورای نگهبان از همه دوستانی که در احراز صلاحیتها ظلم شده باشد، عملکرد خود را اصلاح کند. با حضور حداکثری مردم مشروعیت نظام تقویت می شود.

*سیدمرتضی علوی، روزنامه نگار

اتفاق نادری افتاد و حالت قدسی شورای نگهبان توسط شخص اول مملکت زیر سوال رفت. اشاره ایشان به دستگاه های امنیتی هم به نوعی شورای نگهبان را تطهیر کرد. تلنگر رهبری این فضا را بازتر می کند و پالایشی در دستگاه های امنیتی اتفاق می افتد و باید دید کدام دستگاه امنیتی این گزارش خلاف واقع را به رهبری داده است. نکته بعدی این است که ایشان در روز ۱۴ خرداد نکات کلیدی و مهمی را مطرح کرده اند به نظرم شور و شوق انتخاباتی در بین مردم ایجاد می کند و فضای انتخاباتی را ایجاد می کند. به نظرم می رسد این بازگشت تنها مربوط به آقای لاریجانی نیست و ایشان نمی پذیرد تنها وارد رقابتها شود. آقای احمدی نژاد، آقای پزشکیان، آقای لاریجانی و دیگران هم هستند. به نظر می رسد به این ۷ نفر کسی اضافه نمی شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه