لوگو سایت

قدرت ویروس کرونا همچنان در اوج +نمودار


به گزارش اقتصادنیوز، در سیزدهمین روز خرداد ماه تعداد مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۱۰ هزار نفر تنزل پیدا کرد. این پنجمین روز در سه ماه اخیر بود که شمار مبتلایان روزانه کرونایی در کشور در کمتر از این میزان به ثبت می رسید. اما بررسی آمارها در شاخه ای دیگر از آمارهای کرونایی نشان می دهد که حتی کمتر شدن های موقتی آمارهای ابتلا و میزان شیوع آن از خطر این بیماری کم نکرده و هنوز در سطح  بالایی از خطر قرار دارد.

این شاخص نگران کننده کرونایی نشان می دهد برای مبارزه با این بیماری باز هم نیازمند تجهیز جدی کادر پزشکی در درمان مبتلایان به این ویروس هستیم.

روند ابتلای کرونا در خرداد ۱۴۰۰

شمار مبتلایان به کرونا در روز ۱۳ خرداد به ۹ هزار و ۶۵۷ نفر رسید. در میان روزهای کرونا زده کشور این پنجمین روزی است که تعداد ابتلا کمتر از حد ۱۰ هزار نفر ثبت می شود. 

روند این بیماری در سال ۱۴۰۰ نشان می دهدکه هر چند موج چهارم کرونا از رکورد های خطرناک خود فاصله گرفته اما تاثیرات قابل توجهی را در متغیرهای نگران کننده این بیماری گذاشته است.

یکی از این متغیرها میزان بستری ها در هر روز است که در سال جاری هرگز پایین تر از هزار نفر در کشور نرسیده است.

کرونا

رشد بستری های کرونا در خرداد ۱۴۰۰

در میان مبتلایان در روز جاری هزار و ۴۰۰ نفر در بیمارستان ها بستری شدند. برای آنکه در تعیین مسیر بستری های بیماری کرونا بتوان نوسانات روزانه این متغیر را از بین برد از روند هفت روزه آن استفاده می شود.

در همین رابطه تعداد بستری های روزانه کرونایی در کشور در هفت روز اخیر برابر با ۹ هزار و ۶۷۰ نفر بوده که نزدیک به یک درصد افزایش پیدا کرده است. روند این محاسبه از بستریها نشان می دهد که هرچند متغیر خاکستری کرونا نسبت به اوج خود در میانه بهار کاهش پیدا کرده اما هنوز با آنچه در ابتدای این فصل رقم خورده فاصله بسیار دارد.

از سویی رشدآمارهای کرونایی در هفته دوم خرداد نشاندهنده آن است که باوجود تغییرات در ابتلا و نوسان های پی در پی اما بستری ها در حال افزایش بوده و با سرعت بیشتری پیش می روند.

در همین خصوص سهم بستری از ابتلا در سال ۱۴۰۰ گویای تداوم خطر در این بیماری است که توجه بیشتری را می طلبد.

کرونا

احتمال بستری بیماران کرونایی در کشور ؛ ۱۴ درصد

بنابر آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان شمار مبتلایان به بیماری کرونا در هفت روز اخیر برابر با ۶۹ هزار و ۲۴۰ نفر بوده که تقسیم بستری بر این رقم نشان می دهد اکنون تقریبا ۱۴ درصد از بیماران کرونایی در کشور بستری می شوند. به عبارت دیگر احتمال آنکه هر بیمار کرونایی نیازمند بستری باشد ۱۴ درصد است.

با تغییر آمارهای کرونایی این متغیر نیز همواره دستخوش تغییر می شود اما در روندها در سال ۱۴۰۰ مشاهده می شود این نسبت در یک ماه اخیر کاهش چندانی را ثبت نکرده است.

پس از آنکه تمام آمارهای کاهشی از قله موج چهارم کرونایی فاصله گرفتند کمی از شدت شیوع کرونا کاسته شده و روند مبتلایان در مسیر نزولی قرار گرفت اما روند نسبت بستری به ابتلا نشان می دهد که هنوز سهم بستری از سرایت این بیماری در کشور در حد بالایی قرار دارد و در آن کاهشی شکل نگرفته است.

این متغیر در ۱۰ اردیبهشت در حد ۱۶.۳ درصد قرار داشته و پس از آن با کاهشی اندک به ۱۴ درصد رسیده است. 

بنابراین رفتارهای آماری در روزهای اخیر نشاندهنده آن است که هر چند شیوع کمی کاهش پیدا کرده اما قدرت بیماری در سطح بالایی قرار داشته به حدی که تعداد بیشتری از بیماران نیازمند بستری در بیمارستانها هستند.

کرونا



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه