لوگو سایت

دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کنم


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «علیرضا زاکانی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب با حضوردر برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت که حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در برنامه کاری ام قرار دارد.

این نامزد انتخابات ۲۸ خرداد در پاسخ به پرسشی در مورد بازار ارز و نحوه مدیریت آن گفت: بازار ارز باید کارشناسی اداره شود. کشور را نمی‌شود با کار غیرعلمی اداره کرد. نوع مواجهه با موضوع ارز نیز می‌توانست موجب کاهش اتکای کشور به ارز شود. اکنون ۵۰ کشور با ارزهای ملی خود مبادلات تجاری فی‌مابین را انجام می‌دهند. چرا ما انجام ندهیم؟

مشکل کشور تعارض منافع، مفاسد، لَختی، بی‌ارادگی و خودباختگی است. عدم ثبات در سیاست‌گذاری‌ها موجب نوسان سنگین در بازار ارز شده و ریشه تولید و سرمایه‌گذاری زده شده است. باید با تدبیری چند وجهی پاسخ به نیاز بازار داد.

زاکانی ارز ۴۲۰۰ تومانی را رانت دانست که آن را حتماً حذف خواهد کرد و بر سر سفره مردم خواهد آورد.

زاکانی دوازدهم اسفند ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. او نمایندگی مردم تهران را در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و در دوره یازدهم نماینده مردم قم بوده و رئیس مرکز پژوهش‌های این نهاد قانون‌گذاری است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

وی در مورد برنامه های خود برای بازار مسکن ضمن تاکید بر قانون مصوب مجلس برای اخذ مالیات از خانه های خالی وعده داد که در دولت از منابع هدفمندی یارانه ها و تسهیلات بانکی برای زوج های جوان مسکن ارزان ساخته خواهد شد. 

زاکانی در مورد گرانی بیش از تورم کالاهای اساسی و حمایت از اقشار ضعیف در این زمینه گفت: این اقشار را باید در سرمایه های کشور شریک کرد که از جمله آنها اختصاص سهمیه بنزین ماهانه ۱۵ لیتر به ازاء هر نفر با نرخ ۱۵۰۰ تومان به خانوارهای فاقد خودرو است. وی افزود که این طرح از ابتدای مهر قابل اجراست و بر اساس آن افراد می توانند این سهمیه را یا در بازار فروخته و یا به دولت واگذار کرده و در سود صادرات آن شریک شوند.

به گفته زاکانی با ارائه بن کالا و با حذف دلالی نیز می توان از اقشار ضعیف حمایت کرد و آنان قادر خواهند بود این کارت را خریداری کرده و آن را شارژ کنند. اکنون ۲۵ میلیون ایرانی کمتر از ۴.۵ میلیون تومان درآند داشته و زیر خط فقر زندگی می کنند.

می توان از طریق دریافت مالیات های معوقه، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اختصاص مالیات دریافتی از افرادی که درآمد ماهانه آنها ۵ میلیون تومان و بیشتر است به اقشار زیر خط فقر کمک کرد.

این نامزد انتخابات در مورد خصوصی سازی و اصلاح این برنامه گفت: باید خصوصی سازی ها بررسی مجدد شوند و هر موردی که غیرقانونی انجام شده استیفا شود.

بورس و نحوه ساماندهی آن از دیگر سوال های مجری برنامه از زاکانی بود. وی گفت: دولت من خود را برای بازار سرمایه هزینه خواهد کرد و با سیاستگذاری های با ثبات و با عدم دخالت بی مورد به بازار آسیب نخواهد زد. دخالت ما در بازار سرمایه به منظور ایجاد ثبات، رونق بازار و امید بخشی به مردم خواهد بود.

زاکانی در مورد نحوه مبارزه با فساد و خویشاوندبازی گفت: ۲ دهه است که با گردن کلفت ها درافتاده ام و با شناختی که از این عناصر و بافت های آلوده دارم اقدامی قاطع در دولتم انجام خواهیم داد.

وی وعده داد که با شفاف سازی، تمرکز زدایی و با انتقال ظرفیت بودجه نویسی به شهرستان ها و شفاف کردن رابطه نفت با بودجه به اصلاح ساختار بودجه دست خواهد زد.

زاکانی در خاتمه این گفت و گو وعده احیای تعاونی های شهری و روستایی و مصرف را برای بهبود وضعیت بخش کشاورزی داد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه