لوگو سایت

پیش بینی قیمت طلا تا روز جمعه/ قیمت مهم طلای جهانی در هفته پیش رو


براساس گزارش اقتصادنیوز، احساسات در بازار طلا میان سرمایه گذاران همچنان صعودی باقی مانده زیرا پیش بینی شده است فلز گرانبها نقطه شیرین خود را در بازارهای مالی پیدا می کند.

برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که انتظار می رود داده های اقتصادی فشار تورم را بالاتر ببرد. با این وجود ، این اعداد آنقدر قوی نیستند که فدرال رزرو را مجبور کند سیاست های پولی خود را به این زودی ها تشدید کند.

آخرین نتایج نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز نشان می دهد که سرمایه گذاران خرده فروشی و تحلیل گران وال استریت همچنان در قیمت طلا را در هفته جاری صعودی پیش بینی می کنند. با این حال ، احساسات نزولی نیز میان این افراد در حال افزایش است زیرا برخی از تحلیلگران هشدار می دهند که بازار بیش از حد با قیمت بالاتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس مانده است.

مارک چندلر ، مدیر عامل Bannockburn Global Forex(صرافی بین المللی) ، گفت که طلا پس از آمارهای ناامیدکننده اشتغال در ماه مه (خرداد) ، شاهد یک جهش شدید بوده است.

او گفت: با این وجود ، من تمایل بیشتری به فروش بیشتر را دارم و من گمان می کنم همه آنچه که تاکنون دیده ایم اولین مرحله از اصلاح پایین تری بوده است.

Tala

این هفته ، ۱۶ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از این تعداد ، ۱۱ تحلیلگر ، یا ۶۹٪ ، گفتند که آنها طلا را صعودی پیش بینی می کنند. در همان زمان ، دو تحلیلگر ، یا ۱۳٪ ، اعلام کردند که قیمت طلا در  این هفته نزولی خواهد بود. سه تحلیلگر یا ۱۹٪ اظهار داشتند که  روند قیمت طلا را خنثی تشخیص می دهند.

در همین حال ، در مجموع ۱۰۲۳ رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروش ها به دست آمد. از این تعداد ۵۵۲ پاسخ دهنده یا ۵۴٪ به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. ۳۰۱ پاسخ دهنده دیگر ، یا ۲۹٪ ، کمتر پیش بینی کردند ، در حالی که ۱۷۰ رای دهنده ، یا ۱۷٪ ، بی طرف بودند.

احساس صعودی در حالی است که طلا آخرین قیمت نزولی خود را در چهار هفته گذشته تجربه کرد. معاملات آتی طلای آگوست آخرین قیمت هر اونس ۱۸۹۶.۵۰ دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته تقریباً ۰.۵ درصد افت داشت.

اگرچه شاخص های حرکت در بازار طلا روند ثابت طولانی مدت را به همراه داشته، اما برخی از تحلیلگران گفته اند که این فلز گرانبها دارای پتانسیل صعودی بیشتری است. آنها گفتند که چشم انداز اساسی پشتیبانی جدی از روند صعودی فعلی را فراهم می کند.

بازار طلا به دنبال بستن هفته با روند نزولی بوده است ، پس از افت قیمت ۲ درصدی در روز پنجشنبه ، قیمت ها از پایین ترین سطح برخوردار هستند. ناامید کردن اطلاعات لیست حقوق غیر کشاورزی برای ماه مه (خرداد) به طلا کمک می کند تا ضررهای قبلی خود را جبران کند.

جمعه ، اداره آمار کار آمریکا گفت که ۵۵۹هزار شغل در ماه گذشته ایجاد شده است. اقتصاددانان انتظار داشتند که حدود ۶۴۵هزار شغل کسب کنند. در همین زمان ، تورم دستمزد ماه گذشته ۰.۵ درصد افزایش یافت.

آدریان دی ، رئیس مدیریت دارایی آدریان گفت:  گزارش مشاغل ایالات متحده مشاغل جدید کمتر از حد انتظار و افزایش دستمزدها را نشان می دهد و این مسئله نگرانی های تورمی را ایجاد می کند. تعداد جدید استخدام ها نشان می دهد که ممکن است مجبور شود دستمزدها حتی بیشتر شود تا مردم را به کار برگرداند. این آمار دلار منفی و طلا مثبت را به همراه خواهد داشت.

تحلیلگران دیگر گفتند که فشار طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار در هر اونس در ماه مه (خرداد) نشان می دهد که بازار حرکت محکمی را دارد. ماه گذشته بازار طلا بهترین سود ماهانه خود را از ماه ژوئیه (دی) تجربه کرد.

جان فنک ، بنیانگذار مشاوران Feneck ، گفت: طلا در بسته شدن ماه ۱۹۰۰ دلار در هر اونس سطح روانشناختی را شکست و با وجود عقب نشینی، همچنان در روند صعودی باقی مانده است.

کوین گرادی ، رئیس Phoenix Futures and Options ، گفت که علی رغم فروش روز پنجشنبه ، بازار طلا در یک روند صعودی قوی نسبتاً پایدار است و توانست سطح حمایت بحرانی را حفظ کند.

با این حال ، او افزود که در مورد طلا بی طرف است زیرا انتظار دارد که فدرال رزرو مجبور باشد در مورد فشارهای تورمی سیاست های خود را افزایش دهد.

او گفت که قیمت طلا می تواند برای نگه داشتن سود بیش از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس تلاش کند.

دارین نیوزوم ، رئیس تحلیل Darin Newsom ، گفت که او از نزدیک روز پایانی جمعه را زیر نظر دارد. او افزود که اگر قیمت طلا نتواند با رقم ۱،۹۰۵.۳۰ دلار معاملات را ببندد ، در کوتاه مدت نزولی خواهد بود.

 

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه