لوگو سایت

کرونای هندی در انگلیس اوج گرفت


به گزارش ویترز،  دوبرابر شدن روند شیوع کرونا و گسترش  ویروس کرونا از نوع دلتا باعث نگرانی در مورد برنامه های دولت انگلیس در مورد لغو محدودیت ها و بازگشایی مجدد برخی مراکز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محدودیت های کرونا در انگلیس قرار است در ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) پایان یابد، اما شیوع سریع نوع دلتا ویروس کرونا که برای اولین بار در هند شناسایی شد، اکنون جدول زمانی برای رفع محدودیت ها را تهدید می کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گذشته گفت که در رفع محدودیت ها محتاط خواهد بود اما در داده های فعلی چیزی وجود ندارد که نشان دهنده تأخیر باشد.

تنها دو روز بعد از سخنان جانسون، اداره آمار ملی انگلیس روز جمعه اعلام کرد تخمین زده می شود از هر ۶۴۰ نفر در انگلیس ۱ نفر در هفته منتهی به ماه مه به ویروس کرونا مبتلا شده باشد، در حالیکه هفته قبل از آن از هر یک هزار و ۱۲۰ نفر، یک نفر به کرونا مبتلا میشد که بالاترین نرخ ابتلا از نیمه اول آوریل (فروردین) است.

سازمان بهداشت انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که  شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور در روز پنجشنبه ۵ هزار و ۲۷۴ نفر افزایش یافت که بالاترین رقم از ۲۶ ماه مارس میلادی تاکنون است.  

این سازمان افزود: بیمارانی که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا شده‌اند با خطر بیشتری مواجه هستند. با غلبه این ویروس در انگلیس، همه باید احتیاط بیشتری بکنند.  

سازمان جهانی بهداشت در هفته جاری با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.  

براین اساس نام ویروس B.۱.۱.۷ که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، “آلفا” و ویروس B.۱.۳۵۱ که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد “بتا” خوانده می شود. P.۱  هم “گاما” و B.۱.۶۱۷.۲ هند هم “دلتا” نامگذاری می شود. دیگر سویه های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس  حروف الفبای یونانی نامگذاری می شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه