لوگو سایت

کشته شدن ۳۰۱ غیرنظامی در ماه می در افغانستان


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  «محمدنعیم نظری» معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان امروز یکشنبه در نشستی به مناسبت سالروز تأسیس کمیسیون حقوق بشر در این کشور از طرف‌های جنگ خواست که تلاش کنند و از روش های کار بگیرند که از تلفات غیر نظامیان جلوگیری شود.

 

وی افزود که در بین ۳۰۱ کشته ۲۰ زن و ۱۱۳ کودک نیز جان باخته اند.

نظری گفت که کشتار غیر نظامیان از جمله جرایم بین المللی است که عاملان آن در هر زمانی و در هر نقطه جهان مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی گفت که در برای دادخواهی،‌این کمیسیون  برای جلب میکانیزم‌های بین‌المللی برای تحقیق و مستندسازی جرایم بشری در افغانستان است.

رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز در این مراسم گفت که در نتیجه‌ دادخواهی‌های این کمیسیون در سطح بین‌المللی، قرار است یک هیأـ بین‌المللی، وضعیت افغانستان را بررسی و جرائم ضد بشری را مستندسازی کند.

اکثریت تلفات غیر نظامیان در ماه می در مناطق هزاره های شیعه افغانستان بصورت هدفمند انجام شده است که در همین راستا هزاره در یک برنامه توئیتری خواستار پایان نسل کشی هزاره ها شده و در کشورهای مختلف در این راستا تظاهرات های نیز برگزار کرده اند.

در ۲۷ ماه مبارک رمضان مهاجمان یک خودرو بمب گذاری شده را در مقابل یک مدرسه دخترانه در غرب کابل منفجر کرد که در آن حدود ۹۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه