لوگو سایت

یک سهم غذایی صدرنشین بورس امروز + نمودار


به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس ۸ هزار و ۵۸۶ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید.

بورس

صعود تمام شاخص‌‌ها

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود ۶ هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه ۸ هزار و ۵۸۶ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۲۲۹ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و ۷۹۲ واحد نسبت به روز چهارشنبه بالا آمد و در رقم ۳۸۳ هزار و ۸۲۹ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۱۹۶ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۵۰ نماد بورسی و ۴۶ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۱۳ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۳۶ نماد بورسی و ۷۷ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۴۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی 

روز دوشنبه پس از ۴ روز کاری ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام غکورش (صنایع غذایی کورش)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۱۱۷ میلیارد تومان بود. پس از غکورش، شپدیس (پتروشیمی پردیس) و کاما (باما) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز «فولاد»، «تاپیکو» و «شپدیس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. خودرو، شپنا، نوری، خساپا و فارس نیز دیگر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار هستند که موجب رشد شاخص شدند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و شپنا و غزر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، چخزر و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در روز صعود شاخص‌های بازار  قیمت سهام تمام نمادهای خودرویی بورس افزایش یافت. نمادهای بزرگ این گروه مانند خودرو، خساپا، خبهمن و خگستر سبزپوش شدند و از عوامل رشد شاخص کل بودند. 

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه ۱۴ درصد کاهش یافت و در رقم ۳۱۶ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۷ درصد کاهش یافت و ۲ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در ۴۵ روز کاری گذشته از ۱۴ فروردین تاکنون است.

شرکت داروسازی برکت (با نماد معاملاتی برکت) با صف‌ خرید ۵۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از برکت، فگستر (گسترش صنایع روی ایرانیان) و خساپا (خودروسازی سایپا) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۸۴ میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، خزر (فنرسازی زر) و سصفها (سیمان اصفهان) بیشترین صف فروش را داشتند.

افزایش رکود معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه ۷۸ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان رسید.

غکورش؛ صدرنشین بورس 

در معاملات امروز نماد غکورش (صنایع غذایی کورش) علاوه بر بیشترین رقم ورود پول حقیقی، پرتراکنش‌ترین سهام بازار بود. همچنین بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۵۷ میلیارد تومان بود.

پس از غکورش، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شتران و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خودرو با تعداد ۴۷۴ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۱۷۲ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد خگستر و ذوب نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه