لوگو سایت

واکنش پلیس به خبر سرقت از خانه آزیتا ترکاشوند


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،سرهنگ موقوفه‌ای در این باره گفت: زمانی که خبر وقوع حادثه‌ای به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شود، هیچ سوالی مبنی بر اینکه حادثه‌دیده یا مالباخته کیست و دارای جه موقعیت اجتماعی است مطرح نمی‎ شود. تمام مردم از نظر پلیس یکسان هستند و به تمام پرونده‌ها نیز به طور یکسان رسیدگی می‌شود. 

وی ادامه داد: اما گاهی در برخی پرونده‌ها که متعلق به افراد شناخته شده یا اصطلاحا سلبریتی است. ما شاهد این موضوع هستیم که جزئیات حادثه از سوی خود این افراد اطلاع رسانی می‌شود و همین موضوع نیز به سبب شهرت فرد مورد توجه قرار می‌گیرد. 

موقوفه‌ای گفت: به عنوان مثال در ماجرای سرقت اخیر از خانه یک بازیگر در محله نیاوران. رسیدگی به پرونده این سرقت نیز همچون دیگر سرقت ها در دستورکار قرار گرفته و از سوی همکاران من در مجموعه پلیس در دستور کار هم قرار دارد. پلیس در هیچ یک از موارد هویت مالباخته یا شاکی را اعلام نمی‌کند اما حالا که ایشان خودشان دست به اعلام این موضوع زده‌اند خوب است که همین موضوع بهانه‌ای شود تا ما از ظرفیت هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های شناخته شده برای ارتقاء امنیت و ایمنی کمک بگیریم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه خانه این خانم بازیگر، کمترین تجهیزات و امکانات تامین امنیت را نداشت، گفت: پنجره‌ها در طبقه اول بدون حفاظ بوده و ساختار ومعماری بالکن نیز به گونه‌ای بود که عملا تبدیل به یک پلکان برای سارقان شده بود. 

به گفته موقوفه‌ای، یکسری موارد ممکن است مربوط به معماری باشد، اما موارد بسیاری از جمله ارتقاء امنیت خانه باید از سوی خود صاحبخانه مورد توجه قرار بگیرد که اینگونه نبود. 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: پلیس قطعا به وظیفه خود در مورد رسیدگی به این پرونده همچون دیگر پرونده ها عمل خواهد کرد. اما باید بدانیم که جرائم از سرقت گرفته تا موارد دیگر یک بعدی نیستند و باید چندین عامل دست به دست هم بدهند. 

وی ادامه داد: من به این بازیگر کشورمان پیشنهاد می‌دهم حالا که مردم را در جریان سرقت از خانه شان قرار داده، موارد ایمنی و ضعف های ایمنی خانه را نیز بیان کند تا شاید مردم با کمک از این موارد توجه بیشتری به ایمنی منازلشان داشته باشند.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه