لوگو سایت

تزریق یورو و دلار به بازار؛ هر روز کمتر از دیروز


به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت‌ دلار و یورو در بازار متشکل و سامانه نسبتا با ثبات بودند و قدری در جهت منفی حرکت کردند. متوسط وزنی دلار متشکل در ۵۸ روز کاری گذشته ۲۲ هزار و ۸۱۱ تومان و متوسط وزنی یورو متشکل ۲۷ هزار و ۴۵۸ تومان محاسبه می‌شود. قیمت متوسط دلار متشکل در هفتم فروردین ۲۴ هزار و ۴۵۳ تومان و قیمت متوسط یورو متشکل در آن روز ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان بود. نرخ‌های امروز از متوسط بالاتر اما از نرخ ۷ فروردین پایین‌تر بودند.

روند قیمتی و عرضه دلار

قیمت متوسط دلار متشکل نسبت به روز قبل ۷۹ تومان کاهش یافت و روی ۲۳ هزار و ۲۸۴ تومان قرار گرفت. هم جهت با آن حجم عرضه دلار ۲۰ درصد افت کرد و روی ۵ میلیون و ۷۸۰ هزار ایستاد.

دلار سنا با افت ۵۴ تومانی روی ۲۳ هزار و ۵۳۰ تومان ایستاد و قیمت دلار بازار آزاد ۱۰۰ تومان پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته و روی رقم ۲۳ هزار و ۸۸۰ تومان قرار گرفت. همراه با کاهش قیمت‌ها شکاف بین نرخ سنا و بازار آزاد قدری کوچک شد و روی ۱.۵ درصد قرار گرفت. مشخصه اصلی بازار دلار در معاملات امروز نوسان پایین و ثبات قیمت‌ها بود.

J10 (2)

روند قیمتی و عرضه یورو

در بازار یورو نرخ متوسط متشکل نسبت به روز قبل ۳ تومان کاهش یافت و روی ۲۸ هزار ۴۸۸ تومان ایستاد. حجم مبادلات ۲۶ درصد افت کرد و روی ۲۲۴ هزار قرار گرفت.

یورو سنا ۵۰ تومان پایین آمد و روی ۲۸ هزار و ۶۸۴ تومان ایستاد. یورو بازار آزاد نیز ۲۵ تومان پایین آمد و روی ۲۹ هزار ۱۴۱ تومان ایستاد، اما با وجود کاهش قیمت‌ها شکاف بین یورو سنا و بازار آزاد قدری افزایش یافت و روی ۱.۶ درصد قرار گرفت.

پایین ماندن حجم عرضه در بازار یورو، عدم تغییر محسوس قیمت‌ها و بزرگ شدن اندازه شکاف بین یورو سنا و بازار آزاد با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار یورو قابل توجه بود.

J11 (4)



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه