لوگو سایت

آغاز تزریق دُز دوم واکسن ایران-کوبا


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دوز دوم تزریق واکسن ایران و کوبا از امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد در شهرستان‌های ساری و بابل آغاز شد.

او با اشاره به آغاز تزریق این واکسن در هشت شهر کشور از جمله ساری و بابل و وارد شدن داوطلبان حائز شرایط در این مطالعات افزود: سهم این دو شهر در مجموع ۶ هزار نفر بوده است.

dojHQAtgWMMB

دکتر موسوی استقبال عمومی از این برنامه را مثبت ارزیابی کرده و گفت: خوشبختانه تاکنون واکنش جدّی و شاخصی مشاهده نشده و عوارض جانبی واکسن ایران کوبا بسیارکم، خفیف و بدون نیاز به درمان بوده است.

مدیر اجرایی فاز سوم واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران هم گفت: انستیتو پاستور ایران همزمان با کارآزمایی بالینی واکسن مربوطه، تولید آن را آغاز کرده که پس از دریافت تاییدهای نهایی سازمان غذا و دارو، با نام تجاری “پاستورکووَک” (pastorcovac) با هدف تامین بخشی از نیازهای جامعه نسبت به واکسن مطمئن و اثربخش در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: افرادی که دوز نخست را دریافت کرده اند، برای این مرحله با ارسال پیامک تاریخ و ساعت تزریق دُز دوم به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

او افزود: تزریق مرحله نخست واکسن کنژوگه در مازندران از ۲۱ اردیبهشت امسال در دانشگاه علوم پزشکی بابل و سپس (یک روز بعد) در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز و دوم خرداد پایان یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در صورت ارسال نشدن پیامک برای افراد دریافت کننده دُز نخست واکسن، می‌توانند با شماره ۳۵۰۲ در این شهرستان تماس بگیرند ،گفت: تزریق دُز دوم واکسن ایران کوبا حدود دو هفته زمان خواهد بُرد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه