لوگو سایت

فعالیت پلیس مخفی داعش در اردوگاه الهول سوریه


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «معن الجبوری» مشاور سابق وزارت دفاع عراق و از مشاوران امنیتی دولت این کشور، درباره اسرار اردوگاه «الهول» که خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در سوریه در خود جای داده، توضیح داد و گفت که این گروه تروریستی اقدام به تشکیل یک پلیس مخفی در داخل اردوگاه کرده تا مخالفان خود را از طریق آن ترور کند.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه» عراق، وی توضیح داد: داعش اقدام به سرمایه‌گذاری در اردوگاه الهول کرده و در داخل آن یک پلیس مخفی تشکیل داده است تا مخالفانش را از طریق آن حذف کند.

الجبوری افزود که اردوگاه الهول به دلیل فرهنگ داعشی و تعلیمی که کودکان و زنان و مردان در آنجا دیده‌اند؛ به یک بمب ساعتی تبدیل شده است. بر خلاف آن‌چه که تبلیغ می‌شود، ۷۰ هزار نفر در این اردوگاه حضور دارند.

«صفاء الاعسم» تحلیلگر نظامی عراق نیز می‌گوید که تروریست‌های حاضر در اردوگاه الهول که قرار است به عراق انتقال یابند، طی چندین سال اخیر کاملا شست‌وشوی مغزی شده‌اند. دقیقا مانند اتفاقی که برای عناصر کنونی داعش در زندانهای بوکا و ابوغریب آمریکا روی داد و موجب شد که نسلی وحشی‌تر و تهاجمی‌تر از سازمان تروریستی موسوم به «التوحید و الجهاد»متولد شود.

وی  معتقد است که طرح بازگشت این تروریست‌ها به ظهور یک نسل جدید از تروریست‌ها منجر خواهد شد با این تفاوت که وجود زنان و کودکان در میان آنها، تعامل و برخورد نیروهای عراقی با این عناصر را دشوار خواهد کرد.

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در عراق نیز پیشتر درباره تلاش آمریکا برای «شبیه‌سازی ویروس الهول در استان‌های آزادشده عراق از طریق انتقال ده‌ها خانواده حاضر در این اردوگاه به اردوگاه «الجدعه» در نزدیکی موصل، هشدار داده بود».

اواخر اردیبهشت گذشته، «فرانک مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه در سفری از پیش اعلام نشده به عراق رفت و یک روز بعد به سوریه سفر کرد و در جمع خبرنگاران از انتقال برخی خانواده‌های حاضر در اردوگاه الهول واقع در شمال شرق سوریه به کشورشان ابراز خشنودی کرد.

پس از آن بود که گزارش‌هایی درباره تصمیم دولت عراق مبنی بر انتقال ۱۰۰ خانواده عراقی از این اردوگاه به اردوگاه الجدعه در استان نینوی منتشر شد که با واکنش‌های تند و مخالفت‌های سیاسی و مردمی عراق همراه شد. نمایندگان عراقی نیز اعلام کردند که اجرای این تصمیم منوط به موافقت پارلمان است.

ردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و  بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل  نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

در درگیری‌های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

 بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند. در اردوگاه الهول، نزدیک به ۷۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که اغلب آنها کودک و زن هستند گفته می‌شود که نزدیک نیمی از آنها عراقی هستند. اداره این اردوگاه، طی گزارشی که اوایل مهرماه گذشته منتشر شد، تایید کرد که در این اردوگاه نزدیک به ۴۰ هزار زن و کودک داعشی از ۵۳ کشور جهان به سر می‌برند. کشورهای اروپایی با بازگشت این اتباع خود به دلیل خطراتی که برای امنیت این کشورها دارند، مخالفت می‌کنند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه