لوگو سایت

قطع سهمیه‌ ها در ۲۰دانشگاه مهم را مد نظر دارم / تبعیض جنسیتی در حقوق و مزایای پرداختی باید از میان برداشته شود


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در نشست مجازی با جمعی از فعالان حقوق زنان با اشاره به آنکه یکی از مهم‌ترین مسائل کشور که دولت باید مستقیما به آن ورود کند مساله اقشار آسیب‌پذیر است گفت: یکی از اقدامات جدی من بحث سازمان بهزیستی و ارتقای آن از لحاظ سازمانی است. من در برنامه‌های خودم اعلام کرده ام که دولت نباید در اقتصاد دخالت مستقیم داشته باشد و سرمایه‌گذاری‌های مولد را باید به بخش خصوصی واگذار کرد.

  همتی در خصوص سه حوزه مهم آموزش، سلامت و اشخاص آسیب‌پذیر تاکید کرد: در این سه حوزه دولت باید عملکرد و دخالت مستقیم داشته باشد که در حوزه اقشار آسیب‌پذیر نهاد بهزیستی نقشی جدی دارد.

 وی همچنین در مورد مساله کودک-همسری گفت: کودک-همسری از معضلاتی است که باید به جد به آن پرداخته شود. چرا که به معتقدم زندگی مشترک نیازمند تعامل و همدلی است و نباید به دختران به شکل ابزار در بحث ازدواج نگاه شود، البته در مساله کودک -همسری قطعا نظر علما را نیز جویا خواهیم شد.

 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به معضلات موجود در آموزش و پرورش و مبحث کنکور گفت: در خصوص آموزش و پرورش دو کار جدی انجام خواهم داد، یکی این است که به تقویت و بالابردن کیفیت مدارس دولتی خواهم پرداخت و  دیگر آنکه همچنین در مدارس غیرانتفاعی نیز بحث نظارت را تقویت خواهم کرد.

همتی افزود: همچنین حذف تدریجی کنکور، که استرس بالایی در جوانان ایجاد می‌کند و کاهش سهیمه‌های دانشگاهی از برنامه‌های مهم من است. مخصوصا قطع سهمیه‌ها در ۲۰ دانشگاه مهم کشور را مد نظر دارم. ما نیاز داریم که در مقطع تحصیلات تکمیلی در ۲۰ دانشگاه کشورمان افرادی پذیرش شوند که رتبه لازم و مجاز را داشته باشند، چرا که می بایست افراد با دانش و هوش بالا را برای کشور تربیت کنیم.

وی همچنین تبعیض جنسیتی برای زنان و مردان در حقوق و مزایای پرداختی به خصوص در بخش خصوصی را مساله‌ای مهم دانست که باید از میان برداشته شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد مساله حجاب نیز تصریح کرد: در مورد حجاب بانوان ما قطعا بر اساس قانون تعیین شده عمل می‌کنیم اما معنا ندارد که در زندگی خصوصی افراد دخالت کنیم. چرا باید برای بانوان پیامک حجاب بیاید و استرس بالایی برای آنان ایجاد شود، این موضوع دخالت در زندگی خصوصی افراد است.

 همتی تصریح کرد: ما فقدان یک ذهنیت راهبردی برای توسعه داریم و استان‌های حاشیه کشور به خاطر همین فقدان، توسعه پیدا نکرده اند. در برنامه دولت من روش توسعه استان‌ها بر اساس مشخصات، ویژگی‌ها و شرایط آن مناطق خواهد بود.

وی در پایان گفت: اگر با انتخابات قهر کنید زمین بازی در اختیار کسانی خواهد بود که محدودیت‌های زیادی برای زنان و جوانان ایجاد خواهند کرد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه