لوگو سایت

وزارت صمت با ۴۰۰شرکت قرارداد مسئولیت‌ های اجتماعی منعقد کرد


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز جمعه در سفر به کرمان در جمع خبرنگاران افزود: این قرارداد داوطلبانه است که خوشبختانه با استقبال شرکت‌ها همراه بوده است.

وی اظهار داشت: براساس براوردها قرارداد اجرای مسئولیت‌های اجتماعی را طی این دولت به چند هزار شرکت می‌سانیم.

وی تاکید کرد: معادن کشور باید همسو با توسعه متوازن شوند لذا در این زمینه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی را ابلاغ کردیم.

حذف امضاهای طلایی از وزارت صمت 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها امضاهای طلایی را در سطح ملی حذف کنیم که وزارت صمت در این خصوص پیشگام شده است.

وی بیان داشت: تاکنون اکثر امضاهای طلایی را لغو کردیم و هفته آینده نیز ۲ مورد را ابلاغ می‌کنیم که به صورت کلی این پدیده در سطح وزارت صمت از بین برود.

توسعه اکتشافات معدنی در دستور کار دولت قرار دارد

رزم حسینی با اشاره به اکتشافات معدنی افزود: کشور در این حوزه فقیر است، فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده کافی نیست لذا کار را در این بخش با همکاری چند شرکت بخش خصوصی و دولت آغاز کردیم و منابع را در اختیار آنان قرار دادیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای فکر می‌کردند مواد معدنی در منطقه جنوب استان کرمان وجود ندارد اما با توسعه اکتشافات معدنی اکنون کارخانه‌های کنستانتره مس، سیلیس و طلا و تیتانیوم در این منطقه راه‌اندازی شده است.

رزم حسینی ادامه داد: معادن تیتانیوم جنوب استان کرمان فعال‌تر شده و سنگ آهن در حال اکتشاف است و این فرایند برای مردم کشور و این استان امیدبخش است که می‌تواند در کرمان نیز ادامه یابد.

توسعه صادرات کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: علاوه بر حوزه صنعت، بخش تجارت کشور نیز نسبت به گذشته روان‌تر شده زیرا صادرات ما افزایش یافته و موانع موجود را برطرف می‌کنیم.

وی گفت: در شرایط تحریم‌ها و با توجه به وضعیت این زمان تصمیماتی اتخاذ شد که در شرایط درست بوده اما اکنون با وضعیت فعلی امیدواریم کارت بازرگانی را به سمتی ببریم که کارت نداشته باشیم.

رزم حسینی ادامه داد: بر این اساس هر فردی با شماره بازرگانی همچون کارت ملی تجارت خارج از کشور را انجام می‌دهد که‌ این فرایند در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

۷۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در کرمان افتتاح شد

رزم حسینی گفت: روز گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان کرمان افتتاح شد که این پروژه‌ها در حوزه معدن و یک کارخانه آرد بودند که احداث این کارخانه باوجود تولید گندم در منطقه جنوب کرمان بسیار ضروری بود که افتتاح شد.

وی یادآور شد: طرح‌های فراوان دیگری در این استان برای افتتاح داریم، ضمن اینکه از موافقت نامه ای که امضا شد رقمی قابل توجه در حوزه سرمایه گذاری در استان کرمان است که مجوزهای آن دریافت شده و این پروژه‌ها مراحل اجرایی را می‌گذرانند.

۲۵ هزار میلیارد تومان طرح تا پایان دولت دوازدهم در کرمان افتتاح می‌شود

وی تاکید کرد: همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه قابل افتتاح در استان کرمان دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امیدواریم این طرح‌ها تا مردادماه امسال برای بهره برداری آماده شود.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور سفری ۲ روزه شامگاه چهارشنبه با هدف چند افتتاح، بازدید از طرح‌ها و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و دیدار با فعالان اقتصادی استان از مرزهای هرمزگان وارد کرمان شد و عصر جمعه کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه