لوگو سایت

پنتاگون در صدد بازبینی سیاست‌های پدافند موشکی آمریکا


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در پی پیشرفت دفاع موشکی کشور‌های دیگر، سیاست دفاعی و توانایی موشکی خود را مورد تجدید نظر قرار خواهد داد.

لئونور تومرو، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در مسائل هسته‌ای و موشکی اعلام کرد: «با توجه به پیشرفت فناوری موشکی کشور‌هایی مانند کره شمالی، ایران، روسیه و چین، وزارت دفاع قصد دارد طی چند ماه آینده بررسی سیاست دفاع موشکی، استراتژی‌ها و توانایی‌های  موشکی خود را مورد بررسی قرار دهد.

لئونور تومرو، در جلسه روز چهارشنبه در جلسه کمیته خدمات مسلح سنا گفت که این بررسی با استراتژی دفاع ملی همسو خواهد بود و به رویکرد این وزارتخانه برای بازدارندگی و دفاع یکپارچه کمک می‌کند.

تومرو در ادامه افزود: «این بررسی در سراسر بخش‌ها، از جمله نهاد‌هایی مانند آژانس دفاع موشکی و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی انجام خواهد شد.»

او همچنین بیان کرد: «ما به بررسی راه‌های مقابله با تهدیدات در شرایط امنیتی و  چگونگی افزایش توانایی موشکی در عین موثر و مقرون به صرفه بودن برای دفاع از کشور و منطقه خواهیم پرداخت.»

این بررسی بخشی از استراتژی دفاع ملی خواهد بود، که به گفته تومرو باید تا ژانویه ۲۰۲۲ تکمیل شود.

بررسی دفاع موشکی همچنین توانایی موشکی آمریکا را ارزیابی می‌کند تا این کشور بتواند با متحدان و شرکای خود در تمرینات نظامی و دفاع منطقه‌ای همکاری کند.

تومرو در این باره گفت: «بازبینی در دفاع موشکی منطقه‌ای ما همچنان به توانایی آمریکا برای فعالیت در سراسر جهان کمک خواهد کرد.»

او در پایان گفت: «این بازبینی نه تنها همکاری‌های دفاع موشکی برای حفظ منافع امنیتی مشترک آمریکا و متحدان را تقویت می‌کند، بلکه این روابط فرصت‌هایی را برای همکاری متحدان و شرکا، و توسعه روابط مشترک فراهم می‌کند.»



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه