لوگو سایت

هیچ اقدام جدی و اساسی برای حل معضل موتور سیکلت ها نشده است


به گزارش اقتصادنیوز ،سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این سخنان گفت : طبق مطالعات انجام شده بیش از ۸۰ درصد منشا آلودگی های هوا از منابع محترک است که خودروها و موتور سیکلت ها عامل اصلی آلودگی هوا محسوب می شوند .

وی تصریح کرد : معضل خودروهای فرسوده و موتور سیکلت ها را نمی توان چند روزه حل کرد چرا که مالکان این خودروها اکثرا توان و بضاعت مالی را برای تعویض وسیله نقلیه شان ندارند و اساسا الزام آنها برای دریافت معاینه فنی هم بیهوده است چراکه هم خودروهای فرسوده و هم موتورسیکلت های کاربراتوری حداقل های استاندارها را هم ندارند .

تشکری هاشمی با تاکید براین که ورود موتورهای انژکتوری و برقی باید از اولویت اصلی مدیریت شهری آینده باشد گفت : برای تحقق این مهم نیازمند عزم ملی با مشارکت شهرداری ، سازمان محیط زیست و دولت هستیم وباید بسته های حمایتی برای مردم در نظر بگیریم تا بدون فشار به آنها این اتفاق بی افتد و اگر طرحی می دهیم روی جیب مردم حساب نکنیم .

وی با اشاره به این که  آلودگی هوای همچنان یکی از معضلات شهر تهران است گفت :  متاسفانه آلودگی هواتبدیل به معضلی شده که در عمل کاری برای آن صورت نمی گیرد و هرنهاد توپ را به زمین دیگری می اندازد و گویا حل مسئله موضوع اصلی نیست و چطور پاس دادن به زمین حریف مورد توجه است .

تشکری هاشمی اضافه کرد : اگر بخواهیم حال شهر خوب باشد باید حال تک تک شهروندانش را خوب کنیم . شهر را باید برای زندگی همه مساعد کنیم چه آنها که تمکن مالی دارند و چه آنها که در تنگ دستی هستند، چه شهروندانی که در سلامتی کامل هستند و چه کسانی که از بیماری ومشکلات مختلفی رنج می برند .

وی با تاکید بر این که انتظارات از مدیریت شهری آینده بسیار بالا است گفت : شورا محل سعی و خطا نیست محلی است که باید نمایندگان با دیدگاه های علمی به مردم خدمت کنند . اگر کسی کارنامه موفقی ندارد ورودش به شورای شهر ظلم به مردم است و مردم تهران انتظار دارند تغییر را در شهر ببینند و شورای شهر اراده جدی در حل معضلات پایتخت را داشته باشد .

تشکری هاشمی  تاکید کرد : از مدیریت شهری آینده انتظار می رود که شهر را به روی ریل توسعه و پیشرفت و آرامش بازگردانند و استرس را از مردم دور کرده و حال خوب را برای شهروندان ایجاد کنند.

وی در پایان گفت : انتظار می رود توسعه حمل و نقل پاک به طور ویژه در دستور کار مدیریت شهری آینده باشد و سفرهای آسان ایمن ، راحت و ارزان را با حمل و نقل عمومی در شهر تهران مشاهده کنیم .

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه