لوگو سایت

افت محسوس قیمت طلا /نزدیک شدن طلا به مرز ۱۸۰۰ دلار


به گزارش اقتصادنیوز، طلای جهانی معاملات روز پنج‌شنبه را با قیمت حوالی ۱۸۲۳ دلار آغاز کرد و در همان ساعات ابتدایی تا ۱۸۰۶ دلار پایین آمد.

قیمت طلا از اواسط ماه می (اواسط اردیبهشت) این سطوح قیمتی را تجربه نکرده بود. قیمت طلا همین چند روز پیش (۲۱ خرداد ماه) رقم‌هایی در حوالی ۱۹۰۰ دلار را ثبت کرده بود. قیمت ۱۸۰۶ دلاری از بیشترین نرخ یک هفته اخیر حدود ۵ درصد پایین‌تر است. افت قیمت طلا همراه با اظهارات اخیر جرم پائول اتفاق افتاد.

بر اساس اظهارات وی احتمالا تا سال ۲۰۲۳ تورم بالا مربوط به اشتغال زیاد است. وی گفت که اگر تورم بیش از سناریوی پایه فدرال رزرو افزایش یابد برای پایین آوردن آن اقدام می‌شود. پائول بر قدرت ابزارهای فدرال رزرو برای کنترل تورم تاکید و تکرار کرد که در صورت لزوم برای کاهش تورم از این ابزارها استفاده می‌شود.  اظهارات پائول نسبت به بهبود اقتصادی و وضعیت اشتغال امیدوارکننده بود و نشانه‌ای از نگرانی و ضعف فدرال رزرو برای کنترل تورم در صورت لزوم در آن دیده نمی‌شد.

بازگشت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار

از سوی دیگر قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار بازگشت. تغییرات قیمتی این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته منفی بود. بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ هزار و ۲۴۰ دلار و کمترین قیمت آن ۳۸ هزار و ۱۷۶ دلار ثبت شده است. در ساعت ۱۲ ظهر به وقت ایران قیمت بیت کوین ۳۹ هزار و ۳۷۸ دلار و سرمایه بازار این ارز دیجیتال ۷۳۵ میلیارد دلار ثبت شده بود.

بیت کوین یک

قیمت اترویم نیز تغییرات منفی را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساند و در حوالی ۱۲ ظهر به وقت ایران روی ۲ هزار و ۴۵۵ دلار قرار داشت. بیشترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۵۴۲ دلار و کمترین قیمت آن ۲ هزار و ۳۵۴ دلار ثبت شده و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در حوالی ۲۸۵ میلیارد دلار بود.

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه