لوگو سایت

پیش بینی بورس شنبه/ ردیابی نشانه‌های مثبت و منفی بورس


به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز – ‌شنبه بیست و نهم خرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۲ هزار و ۴۵۸ واحد و شاخص هم‌وزن ۲ هزار و ۷۸۶ واحد افت کردند. همچنین شاخص کل فرابورس  ۶۷ واحد ریزش کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۲۹۴ رسید. شاخص کل بورس به یک میلیون و ۱۴۷ هزار واحد رسید شاخص هم وزن نیز در محدوده ۳۷۰ هزار واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۹۴ نماد رشد قیمت و ۳۱۳ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۲۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های پتروشیمی نوری (نوری)، لیزینگ کارآفرین (ولکار) و شرکت فراوری مواد معدنی ایران (فرآور)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز بیمه تجارت نو (بنو)، توکا ریل (توریل) و صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت درخشان تهران (پدرخش)، قند اصفهان (قصفها) و قمرو (قند مرودشت) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت قند شیروان (قشیر)، صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه هزار و ۳۲۱ میلیارد تومانی بسته شد که کمترین رقم در ۵۵ روز کاری گذشته از ۸ فروردین به این سو است.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات چهارشنبه ۱۵۱ نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۳۱ نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه ۱۰۸ درصد افزایش یافت و در رقم ۳۲۹ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۴ درصد کاهش یافت و هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید ۹۴ میلیارد تومانی برای پنجمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، نوری (پتروشیمی نوری) و شبریز (پالایش نفت تبریز) بیشترین صف خرید را داشت.  

 بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷۰ میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز کاری هفته شاهد تداوم نزول نسبتا شدید شاخص‌ هم وزن بودیم. شاخص هم وزن ۲ هزار و ۷۸۶ واحد ریزش کرد و در سطح ۳۷۰ هزار و ۵۸۵ واحدی ایستاد که کمترین رقم در ۱۴۳ روز کاری گذشته از ۲۶ آبان سال ۱۳۹۹ به این سو است.

با آنکه هنوز شاخص در حوالی نیمه کانال ۱.۱ میلیونی در نوسان است اما افت ۱۰ هزار واحدی شاخص هم وزن نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل علامت منفی مهم بازار به سهام داران است. در روز چهارشنبه نقدشوندگی بازار نیز کاهش یافت و ارزش معاملات خرد سهام با ریزش ۱۴ درصدی به رقم ۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان رسید.

در مقابل نشانه‌های مثبتی نیز در بازار دیده می‌شود، پس از آنکه ارزش مازاد عرضه بازار در ۶ هفته پیاپی –از پایان فروردین تا ابتدای خرداد- همواره بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بود و حتی به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم رسید، در هفته اخیر به زیر ۲ هزار میلیارد تومان ریزش کرد و در روز چهارشنبه به هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۳ ماه اخیر است.

علاوه بر این در آخرین روز کاری هفته میزان خروج پول حقیقی از بازار ۶۰ درصد کاهش یافت و به رقم ۲۳۴ میلیارد تومان رسید. هر چند خروج پول حقیقی برای هفتمین روز متوالی ادامه یافت اما کاهش آن در روز چهارشنبه در کنار رشد تقاضای بازار می‌تواند نشانه‌ای مثبت باشد.

پیش بینی بورس

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه