لوگو سایت

اسرائیل هدف حمله سایبری قرار گرفت


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  تسنیم، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد اخبار اولیه حکایت از آن دارد که شبکه سایبری اسرائیل مجددا در مقابل هکرها زانو زده واطلاعات شخصی صدها هزار دانشجو و دانش آموز دختر و پسر اسرائیلی از شماره تلفن آنان گرفته تا آدرس منزل، آدرس پست الکترونیک، گذرواژه‌ها و بقیه اطلاعات شخصی آنها به سرقت رفته و در اختیار هکرها قرار گرفته است.

این مسئله ظاهرا زمانی کشف شد که یک گروه هکری از طریق یک کانال تلگرامی خبر این اقدام را در فضای مجازی اعلام و خبر داد، اطلاعات دانشجویان اسرائیلی را در اختیار گرفته است.

تحقیقات انجام گرفته توسط یک گروه حفاظت سایبری اسرائیلی نشان می‌دهد که اطلاعات حداقل ۲۸۰ هزار نفر از دانشجویان که از سال ۲۰۱۴ به بعد در یک سایت بارگزاری شده بودند به سرقت رفته است که حدود ۱۰۰ هزار ایمیل فعال آنها به همراه گذرواژه‌های آن نیز در اکنون به دست هکرها افتاده است.

به اعتقاد کارشناسان هکرها موفق شدند از طریق پایگاه اینترنتی یک شبکه کاریابی اسرائیلی به نام (AcadeME) که یکی از پر طرفدار‌‌ترین شبکه‌های کاریابی دانشجویان و فارغ التصحیلان در اسرائیل محسوب است به این اطلاعات دست پیدا کنند.

عمق این مشکل زمانی مشخص می‌شود که به گفته مسئولین این سایت با مهم‌‌ترین دانشگاه‌های اسرائیل همچون (دانشگاه تل‌آویو، دانشگاه بن گوریون، دانشگاه بار ایلان، دانشگاه حیفا و…) همکاری تنگاتنگی داشته و از طریق لینک‌‌هایی که با آنها دارد اطلاعات متقاضیان را راستی آزمایی می‌کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه