لوگو سایت

هشدار؛ احتمال بروز موج پنجم کرونا در پایتخت!


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: در جلسه امروز گزارشی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس ارائه شد که نشان می‌داد از هفته گذشته میزان بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن شاهد افزایش بیماران بخش عادی و ویژه نیز هستیم که این درمجموع نشان می‌دهد کم‌کم وارد خیز پنجم می‌شویم.

وی افزود: باید آنچه که به‌عنوان عامل بازدارندگی افزایش ابتلا به کرونا ویروس است شامل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

محسنی بندپی ادامه داد: نه تنها در شهرستان فیروزکوه و دماوند که هم اکنون در شرایط قرمز قرار دارند، باید در سایر شهرستان‌ها نیز تدابیر و مولفه‌های تاثیرگذار را در دستور کار قرار دهیم.

 

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل ۷۷ مرکز تزریق واکسن در استان تهران اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران نیز آمادگی خود را برای تشکیل مراکز بیشتر اعلام کرده تا با تخصیص سهمیه واکسن‌های خریداری شده و همچنین واکسن تولید داخل به لحاظ مکان و نیروی انسانی با مشکلی مواجه نباشیم.

وی افزود: تا کنون یک میلیون و ۶۲ هزار واکسن در استان تهران تزریق شده و تدابیر لازم برای گروه‌های سنی ثبت نامی در سامانه و گروه‌هایی که از قبل برای تزریق اعلام شده تا به مراکز مراجعه کنند، اتخاذ شده تا تجمعی شکل نگیرد.

 

بندپی در پاسخ به سوالی در خصوص روند اجرای طرح شهید سلیمانی نیز توضیح داد: این طرح متوقف نشده اما با توجه به انتخابات و درگیری عزیزان بسیج در این امر مقرر شد که بعد از انتخابات کار با شدت بیشتری مانند قبل دنبال شود.

استاندار تهران در خصوص اعمال محدودیت‌ها با توجه به احتمال بروز خیز پنجم در تهران گفت: شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند، محدودیت‌ها در آنها اعمال خواهد شد و در سایر شهرستان‌ها نیز مقرر شده که فرمانداران نظارت‌ها را تشدید کنند.

محسنی بندپی به میزان رعایت پروتکل‌ها در روز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم اشاره‌ای کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسانه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای به میزان ۷۷.۷ درصد انجام شد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه