لوگو سایت

دریانوردان در اولویت سوم تزریق واکسن کرونا قرار گرفته اند


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامی‌داشت روز دریانورد با بیان این‌که در ایام سخت کرونا و با شیوع گسترش این ویروس، لحظه‌ای فعالیت‌های حمل‌ونقل دریایی متوقف نشد گفت: دریانوردان ایثارگرانه به خدمت در این حوزه ادامه دادند و تمامی ارگان‌های دریایی از جمله شرکت های نفت‌کش، نیروی دریایی، سپاه و ارتش شرکت فلات‌قاره  و همچنین شرکت‌های اکتشافی و خدماتی جستجو و نجات دریایی به‌صورت شبانه‌روزی در این حوزه تلاش کردند.

او ادامه داد: تحریم‌های ناجوانمردانه و غیرقانونی باعث شد ناوگان تجاری ما همواره مورد هدف قرار گیرد اما با ایثار و جوانمردی ما توانستیم بر این‌موضوع غلبه کنیم و مشکلات در این حوزه را دریانوردان با همت خود پشت سر گذاشتند.

راستاد با اشاره به این‌که بخش مهمی از مطالبات دریانوردان در رابطه با حقوق و دستمزد بوده‌ است گفت: دریانوردان در خواست داشتند حقوقشان هم‌تراز با نرخ‌های بین‌المللی شود و امیدواریم این موضوع اجرایی شود.

او در ادامه به در اولویت قرار دادن دریانوردان برای تزریق واکسن هم اشاره کرد گفت :بسیاری از این دریانوردان درخواست داشتند که در نوبت واکسیناسیون قرار گیرند و این یکی از مطالبات آن‌ها بود که ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم و آن‌ها گفتند که دریانوردان در اولویت سوم قرار دارند تا بخشی از ریسک و و محدودیت‌های آن‌ها مرتفع شود.

این مقام مسئول  در ادامه به مطالبه دریانوردان در حوزه تامین مسکن هم اشاره کرد و گفت: دریانوردان درخواست تامین مسکن داشتند و من از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم تا چاره‌جویی به هر طریقی که امکان پذیر است انجام دهند و اگر رهنمود و همکاری در این زمینه داشته باشند به ارگان‌های دریایی اعلام کنیم.

راستاد در ادامه به قرارداد کاری هم اشاره کرد و گفت: قرارداد مصوب دریایی به‌زودی نهایی می‌شود تا مبنای کار قرار گیرد همچنین امکانات رفاهی مناسب‌تر و لوازم فردی ایمنی هم از دیگر مکاتبات و مطالبات دریانوردان بوده‌است که امیدواریم شرکت ها آن ها را در اولویت خود قرار دهند.

او در ادامه به تسهیل در تمدید گواهینامه هم اشاره کرد و گفت: دریانوردان در این زمینه هم مطالباتی داشتند که ما تلاش می‌کنیم در حداقل زمان ممکن انجام شود.

راستاد تصریح کرد: در دوران کرونا ما سعی کرده‌ایم بدون مراجعه این گواهی‌نامه‌ها را تمدید کنیم تابخشی از مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به  پرداخت حقوق به‌صورت ارزی هم توسط شرکت کشتیرانی اشاره کرد و گفت :متأسفانه برخی از شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی حقوق را به‌صورت ریالی و معادل کمتر از آن پرداخت می‌کنند.

او ادامه داد: تکرار دوره‌های آموزشی و بازآموزی و تمدید آموزش به‌صورت شفاهی هم برای ناوگان کمتر از سه هزار از دیگر مطالبات دریانوردان بوده‌است و ما همواره سعی کرده ایم این مطالبات دریانوردان را در اولویت خود قرار دهیم.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه