لوگو سایت

یک راهکار ساده برای مقابله با عفونت


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عفونت مجاری ادراری یکی از عفونت‌های رایجی است که به دلیل عوامل باکتریایی ایجاد می‌شود. به طور معمول، پزشکان برای درمان این بیماری از آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند. با این حال، آیا می‌دانستید که می‌توان این عفونت را بدون استفاده از آنتی بیوتیک درمان کرد؟

به گزارش مدیکال نیوز تودی، عفونت مجاری ادراری در میان زنان بسیار شایع‌تر از مردان است به طوری که نزدیک به ۵۰ درصد زنان دستکم یک بار در طول دوران زندگی خود به این عفونت مبتلا می‌شوند. گرچه تجویز آنتی بیوتیک یکی از قوی‌ترین و موثرترین روش‌ها برای درمان عفونت مجاری ادراری است، اما راهکار‌های دیگری نیز برای درمان این عفونت وجود دارد.

باید بدانید مصرف آنتی بیوتیک می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی شود. همچنین مصرف آنتی بیوتیک می‌تواند عوارض جانبی همچون حالت تهوع و استفراغ، اسهال، جوش، سردرد و اختلال در عملکرد کبد را به همراه داشته باشد.

برآورد می‌شود بین ۲۵ تا ۴۲ درصد از عفونت‌های ادراری بدون نیاز به پزشک درمان می‌شوند. در این مطلب به راهکار‌های خانگی که می‌تواند به درمان این عفونت کمک کند می‌پردازیم:

۱- آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی یکی از ساده‌ترین راهکار‌ها برای جلوگیری و نیز درمان عفونت مجاری ادراری است. در حقیقت آب به دفع عفونت و مواد زائد از مجاری اداری کمک می‌کند. به طور معمول نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز به این افراد توصیه می‌شود.

۲- مراجعه مکرر و به موقع به توالت

افرادی که از عفونت مجاری ادراری رنج می‌برند نباید ادرار خود را نگه دارند و باید به طور مرتب به توالت مراجعه کنند. تخلیه به موقع ادرار به دفع سریع باکتری‌ها که عامل عفونت هستند کمک می‌کند. همچنین این موضوع زمان تماس باکتری‌ها با سلول‌های مجاری ادراری را کاهش داده و مانع از تشدید عفونت می‌شود.

14216496_285

۳- نوشیدن آب کرنبری

آب کرنبری یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای بیماری عفونت مجاری ادراری است. از آب این میوه به طور طبیعی برای درمان عفونت‌های بدن و نیز افزایش سرعت التیام جراحت استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است آب کرنبری مانع از حمله باکتری‌ ای‌کولی (E. coli) به سلول‌های مجاری ادراری می‌شود.

۴- پروبیوتیک مصرف کنید

باکتری‌های مفید یا همان پروبیوتیک می‌توانند باعث حفظ سلامتی مجاری ادراری شده و از آسیب باکتری‌های بیماری زا به آن جلوگیری کنند. پروبیوتیک‌ها در طیف گسترده‌ای از محصولات لبنی مانند ماست، برخی پنیرها و کلم ترش وجود دارند.

از دیگر راهکار‌های خانگی برای درمان عفونت مجاری ادراری مصرف ویتامین C است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه