لوگو سایت

تأمین ماهانه ۱۰میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا از شهریور ماه


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا رییسی با بیان این‌که از دو هفته دیگر، برکت به صورت هفتگی یک میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل می‌دهد، اظهار کرد: انتظار می‌رود در تیر ماه سه میلیون دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت داده شود، از مرداد ماه بیش از ۷ میلیون دوز در ماه از واکسن کوو ایران برکت به دست ما خواهد رسید.

تأمین ۱۰ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا از شهریور ماه

وی با بیان این‌که از شهریور ماه، ماهانه حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا تحویل وزارت بهداشت می‌شود، افزود: از شهریور ماه، حدود یک میلیون دوز واکسن اسپوتنیک، یک میلیون دوز واکسن پاستور و هفت میلیون دوز واکسن برکت به دست ما خواهد رسید همچنین از واکسن‌های وارداتی نیز ماهانه حداقل دو میلیون دوز واکسن به دست ما می‌رسد.

رییسی کل جمعیت گروه هدف واکسیناسیون کرونا را ۶۰ میلیون نفر عنوان و تصریح کرد: از شهریور ماه تا پایان سال می‌توانیم تنها با واکسن‌های ایرانی کرونا، تمام گروه‌های هدف را علیه کرونا واکسینه کنیم؛ با توجه به تولید داخلی واکسن کرونا مردم نگران واکسن نباشند.

وظیفه داریم واکسن رایگان به مردم تزریق کنیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه وظیفه دولت این است که واکسن رایگان به مردم تزریق شود که این کار در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسن کرونا به کادر درمان، اکثر افراد بالای ۷۰ سال، بیماران دیالیزی، پیوندی و جانبازان بالای ۵۰ درصد تزریق شده است و تا یک ماه آینده واکسن کرونا را به افراد بالای ۶۰ سال تزریق می‌کنیم.

آغاز واکسیناسیون گروه‌های پرخطر پس از پایان واکسیناسیون سالمندان

به گفته رییسی، با واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد؛ پس از اتمام واکسیناسیون افراد سالمند، واکسیناسیون مشاغل پرخطر آغاز می‌شود که این گروه شامل معلمان، اساتید دانشگاه، رانندگان تاکسی، خلبان‌ها، زندان‌ها و پادگان‌ها و… است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه