لوگو سایت

چهار شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این ارزیابی که امروز جمعه  ۱۱ تیرماه به روز رسانی شد، تعداد شهرهای قرمز مازندران با گذشت سه روز از یک شهرستان به چهار شهرستان افزایش یافت.

طبق آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک از ۲۲ شهرستان مازندران، چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. بر اساس داده‌های این اپلیکیشن هم اکنون شهرستان‌های آمل، محمودآباد، قائمشهر و چالوس در وضعیت  قرمز کرونایی قرار گرفتند.

همچنین در این ارزیابی هشت شهرستان که پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر رنگ دادند و در حال حاضر شهرستان‌های ساری، بابل، سوادکوه‌شمالی، سوادکوه، نکا، بهشهر، نور، تنکابن و رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

پیش از این فقط شهرستان‌های محمودآباد، نکا و چالوس در وضعیت نارنجی قرار داشتند که در ارزیابی اخیر رنگ کرونایی نکا بدون تغییر و رنگ دو شهرستان چالوس و محمودآباد در کمتر از ۷۲ ساعت از نارنجی به قرمز تبدیل شد و شهرستان آمل نیز که در تاریخ هشتم تیر قرمز شده بود همچنان بدون تغییر در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی قرار دارد.

 در حال حاضر شهرستان‌های  بابلسر، فریدون‌کنار، سیمرغ، جویبار، میاندورود، نوشهر، گلوگاه، کلاردشت، عباس‌آباد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اعلام کرده بود که با توجه به مشاهدات و شرایط موجود و همچنین پایین آمدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران به زیر ۶۵ درصد، احتمال افزایش شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی مازندران طی روزهای آینده بسیار زیاد است.

بر اساس تقسیم بندی که ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای مدیریت و اجرای محدودیت های کرونایی انجام داد، شهرستان های کشور به رنگ بندی های کرونایی شامل چهار رنگ قرمز، نارنجی ، زرد و آبی علامت گذاری می شوند که بر اساس همین الگو نیز مشمول محدودیت ها خواهند بود. 

رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند. رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند. وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر  نیز به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا  در بیمارستان بستری شوند. 

مازندران از چهارم فروردین ماه با حدود ۴۰۰ بیمار بستری وارد موج چهارم شیوع کرونا شد و با بستری یک هزار و ۶۴۴ بیمار در روز ۲۷ فروردین به پیک این موج رسید. روند کاهشی موج چهارم از روز ۲۸ فروردین ماه شروع شد و بعد از آن تا اواخر خرداد ماه روند نزولی داشت ولی دو هفته اخیر با افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری شدگان روزانه مجددا  وضعیت کرونا در استان سیر صعودی به خود گرفت و بنابر اظهارات کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، استان  در آستانه پیک پنجم کرونا قرار دارد و آمار بیماران بستری در مدت زمان یک هفته بیش از صد درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ۵۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۶ نفر به دلیل وخامت وضعیتشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

کرونا



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه