لوگو سایت

ضربه گیر جدید در بازار سکه امامی/ کاهش حباب قیمت سکه


به گزارش اقتصادنیوز، روند بازار سکه بسیار به حرکات قیمتی دلار بستگی دارد. اسکناس آمریکایی در هفته گذشته زمینه ساز اصلی صعود بهای فلز گران بهای داخلی بود. با این حال، به نظر می رسد در هفته جاری، سکه بازان به عامل جدیدی نیز دقت کنند و این عامل، احتمال تعطیلی های وابسته به گسترش دوباره کروناست. بخشی از فعالان باور دارند، تعطیلی های ناشی از کرونا، تقاضا برای خرید طلا و سکه را کاهش خواهد داد و این مساله موجب خواهد شد که حباب قیمتی این فلز گران بها نیز در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

حباب

کاهش حباب در بازار سکه

روز پنج شنبه  حباب در بازار سکه سیر نزولی پیدا کرد. در این روز اندازه حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و تا محدوده ۲۰۰ هزار تومانی کاهش یافت. از نگاه برخی فعالان،  کاهش حباب سکه به معنای آن است که تقاضا در این بازار پایین آمده است و افت تقاضا نشانه ای از احتمال ادامه روند کاهشی در هفته جاری ست.

 فلز گران بهای داخلی در هفته گذشته بیش از ۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، ولی در روز انتهایی هفته نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. با توجه به کاهش تقاضا ناشی از تعطیلات کرونایی ممکن است افت انتهای هفته گذشته سکه در هفته جاری پیگیری شود. البته بسیاری از فعالان اعتقاد دارند، سمت و سوی نهایی قیمت سکه را روند دلار مشخص خواهد کرد. از نگاه آن ها،‌عامل کرونا تنها سطح حباب را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ارزش ذاتی سکه در انتهای هفته گذشته در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت و در صورتی که دلار رشد معناداری را تجربه نکند، احتمال افت در بازار فلز گران بهای داخلی وجود دارد.

سکه



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه