لوگو سایت

سقف واردات پوشاک همراه مسافر اعلام شد


مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: یکی از اقدامات ستاد در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا اجرای طرح مبارزه با عرضه قاچاق پوشاک است که از زمان اجرا تاکنون نتایج بسیار خوب و مثبتی داشته، به طوری که کاهش عرضه پوشاک قاچاق کاملا ملموس است.

وی اظهار داشت: به اذعان تولیدکنندگان پوشاک داخلی از زمان اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق در سطح عرضه ۳۰ درصد تولید داخلی افزایش یافته است.

پرهام‌فر بیان داشت: بر این اساس با اجرای موفق طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق و جمع شدن پوشاک قاچاق از سطح بازار تولیدکنندگان ۳۰ درصد برای سفارش و عرضه فرصت بیشتر یافته‌اند.

وی گفت: علیرغم این اقدامات برای مبارزه با پوشاک قاچاق متأسفانه یکی از مسیرها و روش‌هایی که برای واردات غیرقانونی و غیررسمی پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد، واردات پوشاک از طریق مسافری است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برای واردات کالا با روش مسافری قوانین مشخصی وجود دارد، افزود: متأسفانه بعضا شاهدیم که بر اجرای قوانین نظارت کافی وجود ندارد.

پرهام‌فر افزود: اگرچه بر اساس قانون برای واردات کالای مسافری سقف ۸۰ دلار تعیین شده است، اما در گمرکات مسافری شاهد هستیم که مصوبه به خوبی اجرا نمی‌شود و لذا برخی مسافران از این طریق اقدام به واردات پوشاک بیش از حد مجاز می‌کنند.

وی بیان داشت: با توجه به ضرورت مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه و مبادی ورودی طی بخشنامه‌ای به گمرکات کشور اعلام شد که واردات کالای همراه مسافر صرفا برای مصرف شخصی باشد و از سقف ۸۰ دلار نباید بیشتر شود.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: بنابراین مقرر شده تا گمرکات نظارت بیشتری نسبت به اجرای مصوبه داشته باشد و بر این اساس بخشنامه نظارت بیشتر در گمرکات بر رویه واردات کالای مسافری به دبیران کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های مرزی اعلام شده و حتما موضوع در دستورکار کمیسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

پرهام‌فر در پاسخ به این سؤال که چرا اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق در ایام انتخابات متوقف شده بود، اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق مستمراً ادامه دارد و توقفی صورت نگرفت، اما ممکن است فازهای جدیدی به طرح اضافه شود که اجرای فازهای جدید را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: بر این اساس به زودی و احتمال از ماه جاری اجرای فاز جدیدی از طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق اجرایی می‌شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه