لوگو سایت

آمازون چقدر بزوس را پولدار کرد؟


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجله فوربس برآورد کرده که ثروت جف بزوس از سال ۱۹۹۸ که برای نخستین بار در فهرست پولدارترین آمریکایی ها وارد شد، ۱۹۶ میلیارد دلار صعود کرده و اکنون به حدود ۲۰۲ میلیارد دلار رسیده است.

بیزنس اینسایدر برآورد کرده که ثروت بزوس ۷۳۹ هزار و ۴۸۹ برابر ثروت یک بازنشسته آمریکایی معمولی است.

در حقیقت بزوس که با وجود واگذاری مدیرعاملی آمازون به اندی جاسی، همچنان رییس هیات مدیره اجرایی این شرکت می ماند، از سال ۲۰۱۹ به تنهایی شاهد افزایش ۷۳ درصدی ثروتش بوده است. و این با وجود واگذاری بیش از یک چهارم از سهام شرکتش به مک کنزی اسکات، همسر سابقش در جریان طلاقشان اتفاق افتاده است.

عمده ثروت جف بزوس (۹۰ درصد) در آمازون بوده و باقی آن در فعالیتهای دیگری مانند شرکت موشکی بلو اوریجین و روزنامه واشنگتن پست است.

یک موضوع دیگری که بزوس را از افراد عادی جدا می کند، این حقیقت است که وی مالیات بر درآمد کمتری پرداخت می کند. پروپابلیکا از آمار سرویس درآمد داخلی آمریکا برای بررسی اظهارنامه مالیاتی ثروتمندترین آمریکایی ها استفاده کرده است. در سال ۲۰۰۷ بزوس که یک میلیاردر بود، هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکرد. در سال ۲۰۱۱ که وی ثروت خالص ۱۸ میلیارد دلار داشت، هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکرد و حتی ۴۰۰۰ دلار اعتبار مالیاتی برای کودکانش دریافت کرد.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، بزوس روز دوشنبه در بیست و هفتمین سالگرد راه اندازی کتاب فروشی آنلاین آمازون بازنشسته شد. بزوس در نشست سالانه سهامداران آمازون گفته بود این تاریخ را انتخاب کردیم، زیرا برای من احساسی است و ۲۷ سال پیش دقیقا در چنین روزی آمازون رسما به یک شرکت تبدیل شد. وی قرار است در نخستین پرواز انسانی بلو اوریجین به فضا سفر کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه