لوگو سایت

ظرفیت پذیرش در رشته‌ های علوم‌ پزشکی اعلام شد


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اکبر حق ضمن بیان این مطلب در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی، اظهار کرد: همچنین امسال ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته های پرتقاضا نظیر دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی نیز بدون تغییر می ماند.

وی در توضیح این مطلب بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس آمایش سرزمینی دیده شده است و دانشگاه ها مشابه سال های قبل دانشجو پذیرش خواهند کرد. بنابراین ما در سه رشته پرتقاضای فوق نیز تغییر چندانی برای پذیرش نداشتیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی نیز گفت:در زمینه واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی که در بیمارستان حضور دارند و مستقیم یا غیر مستقیم با بیمار سروکار دارند، مشکلی نداریم و این گروه از دانشجویان در سطح کشور واکسن زدند.

 حق دوست افزود: اخیرا به معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید کردیم با هماهنگی با معاونت بهداشت وزارت متبوع جهت اختصاص ظرفیت واکسن دستیاران، کارورزان و کارآموزان با اولویت گروه‌های در معرض خطر تلاش کنند و این معاونین مکلف به ارائه گزارش هفتگی در این زمینه هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه در خصوص واکسیناسیون سایر دانشجویان علم پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر دانشجویان علوم پزشکی واکسینه شده اند اما در مورد سایر گروه‌هایی که با بیماران مواجهه نداشتند نیز تمهیداتی اندیشیده شده که این گروهها نیز واکسینه شوند. امیدواریم تا پایان فصل پاییز کل دانشجویان علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم به طور کامل واکسن را دریافت کنند و با واکسیناسیون دانشجویان ترم جدید به صورت حضوری برگزار شود.

 حق دوست در خصوص زمان برگزاری کلاس های حضوری دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که از مهر ماه تا اواسط آبان ماه کلاس های درس غیرحضوری و تلفیقی باشد و از آبان ماه کلاس ها به صورت حضوری برگزار شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به انباشت دروس و این که برخی دانشجویان در ترم پایانی به سر می برند، ممکن است کلاس های درس با شلوغی بیشتری مواجه شوند و به همین دلیل بیشتر پذیرش حضوری دانشجویان علوم پزشکی از بهمن ماه خواهد بود تا از ازدحام در دانشگاه ها جلوگیری شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه