لوگو سایت

رشد قیمت سکه روی شانه دلار و طلا


به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت دلار بازار آزاد در آخرین ساعات معاملات روز گذشته وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد و روی ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان قرار گرفت. دلار در شروع معاملات امروز به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۵ هزار و ۶۰ تومان بود. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۵ هزار و ۹۰ تومان قرار گرفت.

دلار بازار متشکل خلاف بازار آزاد حرکت کرد

طی روزهای اخیر قیمت دلار بازار متشکل عمدتا همراه با بازار آزاد حرکت می‌کرد. (سطح عرضه دلار متشکل نیز نسبتا پایین بود). در حالی که دلار بازار آزاد معاملات امروز را با روند افزایشی آغاز کرده بود، قیمت ابتدایی دلار بازار متشکل از متوسط روز گذشته قدری پایین‌تر بود.

چند روز است که نرخ ابتدای روز دلار متشکل با نرخ انتهایی روز گذشته برابر است و شاید صرفا در نظر گرفتن نرخ ابتدایی ملاک خوبی برای بررسی جهت حرکت قیمت نباشد، اما نرخ‌های بعدی که از دلار متشکل تا ساعت ۱۲ اعلام شدند نیز همه از نرخ متوسط روز گذشته پایین‌تر بودند. در نتیجه می‌توان گفت در معاملات صبح امروز قیمت دلار متشکل بر خلاف دلار بازار آزاد کاهش داشت. یعنی شکاف بین نرخ دلار متشکل و بازار آزاد در ابتدای امر قدری بزرگ شد. تغییرات مقطعی اهمیت کمی دارند با این وجود حرکت خلاف جهت دلار متشکل و بازار آزاد در شروع معاملات امروز قابل توجه بود.

بازار ارز

قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز افزایش یافت و به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار بازگشت. دلار آمریکا نیز در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد و به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. این دو مورد کمک کرد تا قیمت سکه امامی رشد کند. قیمت سکه عصر روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه امروز صبح زود روی ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت، حوالی ساعت ۱۱ سکه روی مرز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت. اما در پایان نیمه اول روز بازار، سکه از سطح ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عبور کرد و  با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیمه اول بازار را به پایان رساند.

در مجموع نیز در نیمه اول بازار  قیمت دلار آمریکا رشد کرد و به بالای ۲۵ هزار تومان بازگشت. قیمت دلار در بازار متشکل بر خلاف دلار بازار آزاد کاهش یافت. طلای جهانی از مرز ۱۸۰۰ دلار گذشت و قیمت سکه امامی تحت تاثیر رشد دلار و طلای جهانی افزایش یافت.

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه