لوگو سایت

بازپس‌گیری کانال ۲۵‌هزارتومانی توسط دلار + جدول


به گزارش اقتصادنیوز  قیمت دلار آمریکا عصر دیروز  روی ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان قرار داشت. دلار در شروع معاملات امروز روی ۲۵ هزار و ۶۰ تومان قرار داشت و وارد کانال ۲۵ هزار تومان شده بود. قیمت دلار آمریکا در طول معاملات امروز باز هم رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات روی ۲۵ هزار و ۱۱۰ تومان قرار گرفت.

N8

دامنه نوسان در بازار درهم پایین است

درهم امارات معاملات امروز را با قیمت ۶ هزار و ۸۶۰ تومان آغاز کرد و در پایان معاملات روی ۶ هزار و ۸۸۰ تومان قرار گرفت. دامنه نوسان در قیمت درهم بسیار پایین است و بنا به اظهار فعالان بازار درهم، بازار درهم در این روزها اصلا خبری نیست.

طلای جهانی امروز توانست به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار بازگردد، قرار گرفتن دلار بالای این مرز امیدواری‌ها در بازار سکه را افزایش داد. قیمت سکه عصر روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت. سکه امامی قبل از ساعت ۱۱ صبح مرز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را پس گرفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان قرار داشت.

قیمت سکه روی ارزش ذاتی آن قرار گرفت

قیمت طلای جهانی در ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر به وقت ایران ۱۸۰۸ دلار بود. قیمت دلار آمریکا در آخرین ساعات معاملات امروز ۲۵ هزار و ۱۱۰ تومان بود. اگر قیمت سکه را ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، اندازه حباب سکه بسیار نزدیک به صفر محاسبه می‌شود. (اندازه حباب سکه در این حالت شش صدم درصد به دست می‌آید). در نتیجه با پایداری دلار و طلای جهانی در سطوح ذکر شده، سکه ظرفیت رشد بیشتر را دارد.

افزایش عرضه دلار متشکل

عرضه دلار متشکل طی روزهای گذشته به رغم نوسانات افزایشی نرخ دلار و مثلا ثبت شدن قیمت ۲۵ هزار و ۳۳۰ تومان در روز یکشنبه زیر متوسطی که از ۷ فروردین به دست می‌آمد قرار داشت، اما امروز حجم عرضه همراه با رشد نرخ دلار بازار آزاد رشد کرد و بالای متوسط قرار گرفت.

J1

عرضه دلار در بازار متشکل نسبت به روز گذشته ۱۹۰ درصد رشد کرد و روی ۵ میلیون و ۹۹۱ هزار و بالای متوسط قرار گرفت. نکته دیگری که در بازار متشکل امروز جلب توجه می‌کرد، کاهش قیمت دلار در بازار متشکل به رغم افزایش قیمت دلار بازار آزاد بود.

J2

برای جمع‌بندی می‌توان گفت: در معاملات امروز قیمت دلار متشکل بر خلاف بازار آزاد کاهش یافت، حجم عرضه دلار متشکل رشد کرد و بالای متوسطی که از ۷ فروردین به دست می‌آید قرار گرفت. قیمت طلای جهانی بالای مرز ۱۸۰۰ دلار قرار گرفت. امیدها در بازار سکه با قرار گرفتن طلای جهانی بالای ۱۸۰۰ دلار تقویت شد. قیمت سکه رشد کرد. قیمت سکه به ارزش ذاتی آن بسیار نزدیک شده و اندازه حباب قیمتی سکه تقریبا صفر است. دامنه نواسان در بازار درهم بسیار محدود است و به گفته فعالان بازار، بازار درهم در این روزها اصلا خبر نیست.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه