لوگو سایت

چند روش خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن +عکس


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مشکلات بسیار کمی وجود دارد که یک فنجان چای خوب نتواند رفع کند. چای معمولی خود را با یک نوشیدنی گرم و معطر تهیه شده از گیاهان دارویی یا ادویه‌ها جایگزین کنید، این کار کمک زیادی به تقویت ایمنی بدن و مبارزه با انواع بیماری‌ها خواهد کرد.

۱. دمنوش زردچوبه

زردچوبه فقط برای رنگ دادن به غذا‌ها نیست. هزاران سال است که به دلیل داشتن خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی قوی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، به عنوان یک ماده دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر فواید زردچوبه ناشی از کورکومین است، ترکیبی که در زردچوبه یافت می‌شود. این خاصیت ضد التهابی زردچوبه است که می‌تواند با عوامل بیماری زا مانند باکتری‌ها و سایر مهاجمان خارجی مبارزه کند. زردچوبه همچنین به عنوان یک درمان سنتی برای اختلالات گوارشی استفاده شده است. این ۱۰ ماده غذایی نیز برای مبارزه با التهاب در بدن عالی هستند.

طرز تهیه: در مقداری آب جوش، کمی زردچوبه، برش‌های زنجبیل و فلفل اضافه کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد. ترکیب را صاف کرده و مقداری آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید.

۲. چای زنجبیلی

زنجبیل غنی از آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند ایمنی بدن شما را تقویت کند و چندین بیماری را از بین ببرد. یک فنجان چای زنجبیل تازه و عالی می‌تواند به کاهش گرفتگی بینی و سایر مشکلات تنفسی نیز کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهند که زنجبیل می‌تواند به رفع حالت تهوع ناشی از بارداری یا جراحی کمک کند. زنجبیل همچنین یک شل کننده عضلات است و می‌تواند سردرد، گرفتگی قاعدگی، درد عضلات و انواع دیگر درد را تسکین دهد. 

دمنوش زنجبیل

طرز تهیه: مقداری زنجبیل را پوست بگیرید و خرد کنید. آب را بجوشانید و برش‌ها را اضافه کنید. چای را صاف کرده و تکه‌های زنجبیل را دور بریزید. مقداری عسل، دارچین، زردچوبه یا آب لیمو اضافه کنید. 

۳. دمنوش چای ریحان

این گیاه فوق العاده خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی ضد ویروسی و ضد التهابی دارد و در نتیجه ایمنی شما را بهبود می‌بخشد. دمنوش ریحان می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های تنفسی جلوگیری کرده و خلط را هنگام سرفه کاهش دهد. همچنین برای کاهش استرس کمک کننده است، زیرا سطح کورتیزول، هورمون استرس را در بدن کاهش می‌دهد. ریحان همچنین سطح قند خون و کلسترول را در بدن کاهش می‌دهد.

دمنوش ریحان

طرز تهیه: مقداری زنجبیل، برگ ریحان و پودر هل را به مقداری آب جوش اضافه کنید. بعد از ۱۰ دقیقه جوشیدن، ترکیب را صاف کنید. مقداری عسل و آب لیمو به دمنوش اضافه کنید.

۴. چای لیمو

لیمو منبع غنی ویتامین C است، نوعی ماده مغذی حیاتی است که باعث افزایش ایمنی می‌شود. نوشیدن آب گرم و لیمو صبح زود به تقویت سیستم هضم کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیمو همچنین از کاهش وزن پشتیبانی کرده و عفونت قفسه سینه و خلط را هنگام ابتلا به سرماخوردگی و سرفه تسکین می‌دهند.

آب لیموترش

طرز تهیه: خیلی ساده مقداری آب بجوشانید، زردچوبه، آب لیمو و یک قطره عسل به آن اضافه کنید.

۵. دمنوش نعناع فلفلی

دمنوش نعناع به دلیل خاصیت خنک کنندگی و تسکین مشکلات گوارشی مانند نفخ و سوء هاضمه شناخته شده است. همچنین گفته می‌شود عطر آن باعث کاهش حالت تهوع و استفراغ می‌شود. نعناع به عنوان شل‌کننده عضلات عمل می‌کند و می‌تواند سردرد و گرفتگی قاعدگی را تسکین دهد. نعناع فلفلی دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی است، بنابراین به مبارزه با گرفتگی سینوس‌ها به دلیل آلرژی یا سرفه و سرماخوردگی کمک می‌کند. از آنجایی که این دمنوش به طور طبیعی فاقد کافئین است، نوشیدن آن قبل از خواب عالی است. خواص آرامش بخش آن به بهبود خواب‌تان کمک می‌کند.

طرز تهیه: کمی آب جوش آماده کرده و مقداری برگ نعناع فلفلی به آن اضافه کنید. بگذارید چند دقیقه بماند تا آب آن زرد کمرنگ شود. چای را صاف کرده و مقداری عسل و لیمو به آن اضافه کنید.

1416826_963

۶. دارچین

دارچین دارای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. آنتی‌اکسیدان‌ها با اکسیداسیون ناشی از رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند، مولکول‌هایی که به سلول‌ها آسیب رسانده و به بیماری‌ها کمک می‌کنند. ترکیبات موجود در چای دارچین می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین ببرد. سطح قند خون و فشار خون را کنترل کند، سلامت قلب را تقویت کند و همچنین درد ناشی از قاعدگی را کاهش دهد.

چای دارچین

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری پودر دارچین یا چوب دارچین را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. ترکیب را صاف کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه