لوگو سایت

قدرت کشندگی کرونا در ایران به اوج رسید+ نمودار


به گزارش اقتصادنیوز، پس از فروکش کردن موج بلند کرونایی در بهار سال جاری باز هم آمارها خبر از دور خیز جهشی دیگر در این ویروس می دهند. شاخص های نگران کننده کرونایی در ابتدای تابستان نشان از موجی سهمگین تر بهار امسال را داشته اند.

 آمارهای بیماری کرونا در روزهای اخیر به روندی خطرناک رسیده است. ابتلا به کرونا پس  از  ۵۷ روز دوباره از مرز ۱۷ هزار نفری ابتلا گذر کرده و شدت بستری ومرگ و میر نیز روندی صعودی به خود گرفته است. این ها همه از جولان پر قدرت این ویروس در کشور خبر می دهد.

رکورد ابتلا به کرونا شکست

شمار مبتلایان روزانه کرونایی  در روز ۱۶ تیر ماه به ۱۷ هزار و ۲۱۲ نفر رسید و نسبت به روز قبل تقریبا ۷ درصد افزایش پیدا کرد. این بیشترین میزان ابتلا به این بیماری از روز ۲۲ اردیبهشت امسال تاکنون بوده است.

در ۵۷ روز گذشته آمارهای ابتلا تا سطح ۵ هزارنفر پایین آمد اما این میزان دوامی نیاورده و دوباره از ابتدای تابستان تا کنون افزایشی شد.

از این میزان ابتلا در این روز هزار و ۷۱۰ نفر در بیمارستان ها بستری شدند. 

کرونا

رکورد نسبت بستری به بیماران تحت درمان

اگر مجموع بهبود یافتگان تجمعی و فوت شدگان در هر روز را از کل مبتلایان تجمعی ثبت شده در هر روز کسر شود حاصل شمار بیماران تحت درمان در هر زمان به دست می آید.

روند این متغیر در روزهای اخیر افزایشی شده و در ۱۶ تیرماه معادل با ۲۵۰ هزار و ۶۴۰ نفر به ثبت رسیده است.

این رقم به معنای آن است که در روز جاری در بیمارستان ها و در منازل مجموعا بیش از ۲۵۰ هزار نفر در کشور مبتلا به درمان بوده که پروسه درمان را طی میکنند.

از سویی در آماری که همه روزه وزارت بهداشت و درمان از وضعیت کرونا در کشور منتشر می کند تعداد بستری های روزانه و بیماران بدحال کرونایی نیز وجود دارد. 

در همین رابطه مجموع بستری های روزانه و بیماران بدحال کرونایی درکشور را می توان شاخصی از میزان بستری بیماران در بیمارستان درنظر گرفت. اگر این رقم را به کل بیماران تقسیم کنیم کسر حاصل درصد بستری کنندگی ویروس در زمان های مختلف به دست آمده و روند آن گویای تغییرات این شاخص خواهد بود.

در همین رابطه نسبت بستری ها به کل بیماران کشور در روز جاری برابر با ۲.۰۶ درصد به ثبت رسیده است. روند شاخص قدرت بستری ویروس کرونا نشان میدهد از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون ثبت این رقم در آمارهای کرونایی بی سابقه بوده است.

به عبارت دیگر روند شاخص بستری در کشور اکنون به قله دو ماه و نیمه خود رسیده و احتمال بستری بیماران کرونایی در کشور به نسبت روزهای قبل در سطح بالاتری قرار دارد.

آمار خطرناک دیگر از وضعیت کرونایی در کشور به شمار فوتی های روزانه تعلق داشته است.

کرونا

رکورد متوسط مرگ ومیر در کشور

در روز ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ایران ۱۶۶ نفر جان خود را برسر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند. میانگین مجموع هفت روزه از این متغیر نشان میدهد به طور متوسط شدت مرگ ومیر کرونا در کشور از ۲۵ خرداد سال جاری تا کنون افزون تر شده و در این بازه به رکورد بالایی دست پیدا کرده است.

این در حالی است که میانگین مرگ ومیر کرونایی در کشور در روز تا ابتدای تیرماه روندی نزولی داشت که با رشد این بیماری این روند دوامی نیاورده و اکنون دوباره سیر صعودی گرفته است.

درنهایت جمع بندی آماری از متغیرهای خطرناک کرونایی در کشور نشان میدهد سه متغیر ابتلا، مرگ ومیر و بستری هم زمان در حال افزایش بوده و به درجات خطرناکی از  شدت این بیماری در کشور رسیده و همچنان در حال افزایش هستند.

کرونا



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه