لوگو سایت

قربانیان کرونا در این استان به ۷۰۰ نفر رسید!


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، پرویز یزدان‌پناه گفت: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

وی افزود: هم اکنون ۱۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که ۶۳ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار و ۵۵۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: از ۳۸۳ جواب دریافت شده پی سی آر  در آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(۴٠ درصد موارد)، بهمئی(۵۵ درصد)، کهگیلویه(۵۵ درصد) و گچساران (۴٧ درصد) بود.

وی تصریح کرد: همچنین از ۲۹۳ نمونه رپید تست ۱۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هستند. افزایش درصد موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و لنده نشان دهنده این موضوع است که احتمالا طی روزهای آینده به وضعیت قرمز تغییر رنگ خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم  که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت ننمایید، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را بنمایید،   از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر  خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ١۶ ساعته مراجعه نمایید. :

یزدان‌پناه ادامه داد: با توجه به سرایت زیاد کرونای هندی از افراد مبتلا و ناقل به افراد سالم، لذا در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید و وضعیت روزانه بیماری خود را به مراقبت بهداشت، بهورز و یا پزشک گزارش دهید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه