لوگو سایت

انتقاد قاضی زاده هاشمی از مناظرات انتخابات ۱۴۰۰


امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مشهد در مجلس، از جمله چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بود در گفتگو با خبر فوری به بیان ناگفته‌های آنچه در انتخابات گذشت، پرداخت. بخشی از این گفتگو را در ادامه می خوانید؛

 آیا حاشیه‌ای از مناظرات بود که بخواهید به آن اشاره کنید؛ نحوه ورود و اتفاقاتی که در آن رخ داد؟

 به عقیده من مناظرات خوب طراحی نشده بود و در آن اعتراضی که کردیم و در مناظره آخر آن ۷ دقیقه ای  که به ما دادند وضعیت کمی بهتر شد. شما وقتی می‌گویید می‌خواهیم کشور را اداره کنم یک اولویت‌هایی را دارید؛ یا نگاه من به مجموعه مسائل کشور این است و یا اینکه کسی بگوید برای ۱۰۰ تا موضوع برنامه دارم و این بی معنی است. باید بگوید اولویت های من این است و نوع تفکر این است و اینطور می‌خواهم عمل کنم‌؛ این موضوع در نمی امد و از داخل آن لپ‌لپ سوالی خارج می‌شد و شما باید به آن سوال پاسخ می‌دادید.

سوال در می‌آمد و حتی ۵ یا ۶ ثانیه اجازه نمی‌داد تا ذهنت را برای آن سوال اماده بکنی و یا حتی یادداشتت را در آن حوزه پیدا کنی. و در ۳ دقیقه باید برنامه را به مردم می‌رساندی.

مناظره برای این است تا تفاوتها دیده شود یعنی قاضی زاده هاشمی می امد و می‌گفت طرز تفکر من برای اداره کشور این است و دیگران سوال یا نقد می‌کردند؛ این مناظره میشد و این خیلی شکل مناظره واقعا نبود. به همین خاطر دوستان هم به حاشیه می‌رفتند و حرفهای خودشان را می زدند. در مناظره دوم به آقای جلیلی اعتراض کردم و اینکه شکل مناظرات را عوض می‌کنید.

آقای حیدری درچارچوب کار خودش عمل می‌کرد و دقیق طبق برنامه کار خودش را اجرا می‌کرد و به وظیفه ‌اش عمل میکرد.

رئیسی به یکی از کاندیداها گفت بالاخره یک قبر و قیامتی وجود دارد

یکی از انتقاداتی که به فضای انتخابات شد این بود که نامزدها بعد از مناظره هیچ مشکلی باهم ندارند، جو بعد از مناظرات چگونه بود؟

خود من که در مناظره ادب را رعایت می کردم اما فردی که نسبت به او بی ادبی می شد گله مند بود. مثلا آقای رئیسی بعد از یکی از مناظره ها که به ایشان توهین شد گفت بالاخره قبر و قیامتی هم هست.

از دیداری که آقای رئیسی بعد از انتخابات با نامزدها داشتند چه خبر؟

ابتکار خوبی آقای رئیسی به عمل آوردند که جدید بود و در این جلسه گفتند که کشور را باید با هم اداره کنیم و اگر فکری دارید و کسی را می شناسید معرفی کنید و ما این جلسات را ادامه خواهیم داد و دوستان هم نظرات کلی شان را اعلام کردند و بنده هم کتاب های دولت سلام را به ایشان اهدا کردم. شنیده ام تیمی را تدارک دیده اند که نظرات دیگران را مورد بررسی قرار دهند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه