لوگو سایت

سفر مخفیانه نخست‌وزیر اسرائیل لو رفت!


آکسیوس گزارش داد، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته به‌صورت مخفیانه به اردن سفر کرده است.

آکسیوس به نقل از یک مقام سابق رژیم صهیونیستی نوشت، بنت با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن در کاخ وی در امان پایتخت اردن دیدار کرده است.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفت، بنت در این دیدار مخفیانه به پادشاه اردن گفت این آمادگی را دارد که با قراردادی برای فروش آب به اردن موافقت کند.

آکسیوس همچنین به نقل از این منبع نوشت، بنت و ملک عبدالله دوم درخصوص باز کردن صفحه‌ای جدید در روابط و تداوم گفت‌وگوهای دو طرف توافق کردند.

این اولین دیدار بین پادشاه اردن و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از بیش از پنج سال محسوب می‌شود که پس از یک دوره تنش میان دو طرف در دوره نخست‌وزیری «بنجامین نتانیاهو»  انجام می‌شود.

پیش‌تر روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشته بود، ارتش این رژیم در راستای گسترش همکاری‌ها با ارتش اردن در امتداد مرز این کشور، تصمیم دارد یک اتاق عملیات مشترک با ارتش اردن تشکیل دهد.

معاریو همچنین نوشت که اتاق عملیات مشترک اسرائیل و اردن بخشی از طرح گسترده ارتش این رژیم در مرز است و طی آن تغییرات سازمانی در رابطه با دفاع از مرز اعم از ایجاد تغییر در ساختمان، آموزش چهار گردان حراست از مرز و سیستم‌های مراقبتی و راداری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون شِکل( هر دلار آمریکا معادل ۳.۲۶ شِکل اسرائیل) انجام خواهد شد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه