لوگو سایت

بازداشت یک آمریکایی به اتهام دست داشتن در ترور رئیس جمهور


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روز پنجشنبه، ۶ نفر از جمله یک فرد آمریکایی به اتهام دست داشتن در ترور رئیس جمهور هائیتی دستگیر شدند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، «ماتیاس پیره» وزیر انتخابات و امور حزبی هائیتی گفت «جیمز سولاگیس» شهروند آمریکایی در میان افرادی است که در ارتباط با ترور «ژووِنل موئیز» رئیس جمهور هائیتی بازداشت شده است.

این مقام هائیتی به واشنگتن پست گفت، علاوه بر سولاگیس، گمان می‌رود یکی دیگر از بازداشت‌شدگان نیز دارای تابعیت هائیتی-آمریکایی باشد.

پیره افزود افراد بازداشت شده در مرکز اداره پلیس پایتخت نگه‌داری می‌شوند و این ساختمان توسط انبوه مردم خشمگین محاصره شده است.

به گفته او «واحدهای ویژه پلیس در تلاش هستند از پاسگاه پلیس محافظت کنند زیرا جمعیت بسیار خشمگین هستند و سعی می‌کنند به آن‌ها دست یافته و آنان را بسوزانند».

مقامات هائیتی نام و هویت دیگر بازداشت‌شدگان را منتشر نکرده‌اند اما وزیر ارتباطات این کشور اعلام کرده آن‌ها نیز «خارجی» هستند.

گفته می‌شود این متهمان پیش از بازداشت به تبادل آتش با مأموران پلیس پرداخته بودند که در جریان آن، چهار نفر از مظنونین کشته شدند.

 رسانه‌های محلی امروز (چهارشنبه) به نقل از «کلود ژوزف» نخست‌وزیر موقت هائیتی گزارش دادند مهاجمان به سمت محل زندگی رئیس‌جمهور در «پورتو پرنس» پایتخت این کشور تیراندازی کردند که در این حمله همسر وی هم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

محل اقامت ریاست‌جمهوری هائیتی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله حدود ساعت یک بامداد (به وقت محلی) رخ داد. 

خبرنگار روزنامه سوئیسی Le Nouvelliste به نقل از نخست‌وزیر هائیتی گزارش داده این ترور به دست گروهی از کماندوها با حضور «عناصر خارجی» انجام شده است. 

نخست‌وزیر موقت هائیتی این حمله را «نفرت‌انگیز، غیرانسانی و وحشیانه» توصیف کرد و خواستار آرامش شد.  وی افزود اوضاع امنیتی تحت کنترل پلیس ملی و نیروهای مسلح است. 

ساعاتی پس از انتشار خبر این حادثه، برخی رسانه‌ها خبر درگذشت همسر رئیس جمهور هائیتی را منتشر کردند اما این خبر تکذیب شد و از خروجی‌ها حذف شد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه