لوگو سایت

آمار وحشتناک کرونا در ایران +نمودار


در یک هفته اخیر، از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ تیر متاسفانه تمام نمودارهای کرونا در کشور صعودی بودند؛ مجموع تعداد مبتلایان به بالای ۱۰۰هزار نفر، تعداد بستری‌ها به بالای ۱۰هزار نفر و تعداد فوتی‌ها به بالای هزار نفر رسیدند. این اتفاق برای دومین هفته متوالی پس از شروع موج پنجم کرونا ایران رخ داده است.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ابتدای هفته در این رابطه به خبرآنلاین گفته بود: «تا هفته آینده همه بیمارستان‌ها پر می‌شوند و احتمالا دوباره باید بیمارستان‌ها تغییر کاربری بدهند و بخش‌های عادیشان را به بخش کرونایی تبدیل کنند. در حال حاضر با موج بیماران سرپایی روبرو هستیم، این موج در یک هفته آینده به بستری می‌کشد، آن زمان دیگر کنترل وضعیت بسیار سخت است و اصل ماجرا آن زمان شروع می‌شود.»

حالا همانطور که طبرسی هشدار داد و آمارهای کرونا هم نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد که “اصل ماجرای” موج پنجم شروع شده باشد.

افزایش ترسناک تعداد مبتلایان

این موضوع به وضوح در آمار بهداشت درباره تعداد مبتلایان کرونا دیده می‌شود، به طوری که در یک هفته اخیر این آمار از ابتلای روزانه ۱۳۸۳۶ نفر به ابتلای ۲۳۳۹۱ نفر رسید. به طور میانگین هم از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ تیر هر روز ۱۵۵۲۳ نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شدند.

این در حالی است که هفته گذشته به طور میانگین هر روز ۱۱۲۴۷ نفر به کرونا مبتلا شده بودند.

کرونا در ایران بدتر از قبل؛ وضعیت ترسناک را در نمودارها ببینید

این یعنی در مججموع در هفت روز اخیر ۱۰۸۶۶۶ نفر در کل کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند و زندگی آن‌ها در خطر مرگ قرار گرفته است. براین اساس پس از هفت هفته آمار مبتلایان هفتگی کروناویروس در کشور به بالای ۱۰۰هزار نفر رسید و همچنین تعداد مبتلایان نسبت به هفته پیش ۳۸درصد افزایش پیدا کرد.

خبر بد این که معمولا تاثیر افزایش تعداد مبتلایان دو تا سه هفته بعد در آمار جانباختگان بیماری دیده می‌شود.

کرونا در ایران بدتر از قبل؛ وضعیت ترسناک را در نمودارها ببینید

تعداد فوتی‌ها؛ بالای هزار نفر

البته که از همین حالا هم متاسفانه تعداد جان‌باختگان بیماری نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است؛ به طور میانگین هر روز ۱۴۴ نفر از مبتلایان کرونا در کشور فوت کردند. این در حالی است که هفته پیش تعداد میانگین جان‌باختگان روزانه کرونا در کشور ۱۳۳ نفر بود.

کرونا در ایران بدتر از قبل؛ وضعیت ترسناک را در نمودارها ببینید

به طور کلی از ۱۱ تا ۱۷ تیر ۱۰۰۸ زندگی بخاطر ابتلا به کرونا پایان یافتند و بعد از سه هفته دوباره آمار فوتی‌ها به بالای هزار نفر رسید. بر این اساس متاسفانه تعداد جان‌باختگان بیماری نسبت به هفته پیش ۱۰درصد افزایش پیدا کرده است. ادامه روند افزایشی تعداد مبتلایان می‌تواند این وضعیت را ترسناک‌تر کند.

کرونا در ایران بدتر از قبل؛ وضعیت ترسناک را در نمودارها ببینید

بیمارستان‌ها کم کم پر می‌شوند

همانطور که طبرسی هشدار داده بود در این مدت تعداد بستری‌های مربوط به کووید-۱۹ هم به شدت افزایش پیدا کرد و در چهار روز پایانی هر روز بالای ۱۷۰۰ نفر مبتلای کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شدند، در حالی که هفته پیش تعداد بستری‌ها بالای ۱۶۰۰ نفر نرسیده بود.

به طور میانگین هم در این یک هفته هر روز ۱۵۵۷ بیمار کرونا در بیمارستان بستری شدند، این در حالی است که هفته پیش ۹۳۶۲ نفر به شکل میانگین هر روز بستری شده بودند.

کرونا در ایران بدتر از قبل؛ وضعیت ترسناک را در نمودارها ببینید

براین اساس در مجموع در این مدت ۱۰۹۰۵ نفر به تعداد بستری‌های کرونا در کشور اضافه شد و پس از چهار هفته تعداد بستری‌ها به بالای ۱۰هزار نفر رسید. تعداد بستری‌های کرونا نسبت به هفته پیش ۱۶.۹ درصد افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که هفته پیش تعداد بستری‌ها ۱۰.۸درصد بیشتر شده بود.

کرونا در ایران بدتر از قبل؛ وضعیت ترسناک را در نمودارها ببینید

ایران قرمزتر از قبل

با افزایش تعداد مبتلایان متاسفانه تعداد شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند هم روز به روز افزایش پیدا کرده است. هفته پیش از لحاظ وضعیت کرونا  ۶۳ شهرستان قرمز،  ۱۸۴ شهرستان نارنجی و  ۲۰۱ شهرستان آبی بودند، اما حالا ۱۴۳ شهرستان قرمز، ۱۸۶ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان زرد هستند و تعداد شهرهای آبی همچنان صفر است.

علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، از ۱۹ تیر فهرست شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند بدین شرح است:

شهرستان‌های خوی: آذربایجان غربی

اردبیل: استان اردبیل

آران و بیدگل و خمینی‌شهر: اصفهان

دره‌شهر: ایلام

بروجن: چهارمحال و بختیاری

قوچان: خراسان رضوی

هندیجان : خوزستان

گرمسار: سمنان

ممسنی: فارس

آق‌قلا، کردکوی، گالیکش و گرگان: گلستان

بندر انزلی، رودبار و رودسر : گیلان

دلفان و سلسله : لرستان

بهشهر، جویبار، رامسر و فریدونکنار : مازندران

دلیجان و محلات: مرکزی



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه