لوگو سایت

واکنش مجلس به پیشروی طالبان تا مرزهای ایران


محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم، در رابطه با جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محوریت طالبان گفت: پس از تعطیلات تابستان مجلس، همه تحولات کشور در اولویت بررسی و رسیدگی کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت و موضع طالبان نیز از جمله موضوعاتی است که مورد بحث خواهد بود. همچنین بازدید از مرزهای کشور هم قطعا در دستورکار کمیسیون قرار می گیرد. کمیسیون، برنامه بازدید از مرز ها و تحلیل سیاسی و اجتماعی و آینده پژوهی و تحلیل علل و جریان های پیش رو را در برنامه خود خواهد داشت، با توجه به صلاحیت و اختیارات کمیسیون و تخصص کمیسیون این مسائل را در اولویت اول، رسیدگی خواهیم کرد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص وضعیت مرزهای کشور گفت: مشکل امنیتی در مرزها نخواهیم داشت. آرامش افغانستان و حفظ حقوق مردم و حفظ سلامت مردم و امنیت مردم افغانستان به عنوان صاحبان کشور از دغدغه  های مهم جمهوری اسلامی است. اصلا نگران مرزهای خودمان نیستیم. هیچ کس نمی تواند به مرز ایران چپ چپ نگاه کند و هیچ کس نمی تواند چنین تصوری را در سرش بپروراند؛ جمهوری اسلامی قدرت برتر منطقه است. مرزبانان کشور به طور طبیعی تغییرات مرز را رصد می کنند. 

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزود: همانطور که بیان کردم موضوع اول دغدغه امنیت مردم افغانستان و تمامیت ارضی افغانستان است. آنچه که مربوط به کشور افغانستان است؛ ثبات سیاسی، آرامش و وجود بسترهای لازم برای ساختن آن کشور و تامین حقوق اساسی مردم است. به عنوان یک همسایه بسیاری مناسبات و اشتراکات تاریخی و فرهنگی و زبانی و دینی با افغانستان داریم، اعتقاد داریم سرنوشت افغانستان باید توسط مردم افغانستان مشخص شود



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه