لوگو سایت

بزرگترین توافق‌ نامه استفاده از فناوری ‎ها در صنعت خودرو بین هواوی و فولکس واگن امضا شد


به گزارش اقتصادآنلاین ؛ دنیای ما با سرعت سرسام‎آوری در حال حرکت به سمت استفاده از فناوری‎های روز در صنایع مختلف است. صنعت خودرو نیز یکی از زمینه‎هایی است که طی سالیان گذشته بیشترین تأثیر را از دنیای فناوری، الکترونیک و مخابرات به خود دیده و امروزه خودروهای هوشمند بیشتر از هر زمانی به زندگی ما وارد شده‎اند.

اخیراً شرکت هواوی جهت ارائه خدمات و فناوری‎های خود، توافق‌نامه جدیدی با یکی از تأمین‎کنندگان اصلی فولکس‎واگن به امضا رسانده که رسانه‎های چینی آن را بزرگترین توافق‌نامه در نوع خود معرفی کرده‌‎اند.

طبق اطلاعات منتشر شده، توافق مذکور شامل پتنت‎های ضروری و استاندارد (SEP) هواوی در زمینه ۴G خواهد بود که به خودروهای فولکس‎واگن اجازه استفاده از فناوری‎های شرکت هواوی در زمینه ارتباطات شبکه‎ای در سطوح مختلف را می‌دهد.

سانگ لیوپینگ، رئیس بخش حقوقی هواوی در این خصوص معتقد است که هواوی با فلسفه نوآورانه خود در دنیای فناوری، صاحب‎امتیاز پتنت‎های بسیاری است که ارزش زیادی برای صنعت خودرو داشته و می‎توانند تأثیر بزرگی بر این صنعت بگذارند. وی در ادامه صحبت‎های خود می‎گوید:

«برندهای بزرگ در صنعت خودرو نیز شروع به شناسایی پتانسیل‎های هواوی در این زمینه کرده‎اند. هواوی مطمئن است که می‎تواند در ارائه فناوری به مصرف‎کنندگان این صنعت در سراسر دنیا کمک کرده و بهترین‎ها را در اختیارشان بگذارد.»

انتظار می‎رود که توافق یاد شده منجر به بهره‎گیری بیش از ۳۰ میلیون دستگاه خودرو از فناوری‎ها و پتنت‎های هواوی شوند.

6

شایان ذکر است که طی دو دهه اخیر تا به امروز شرکت هواوی نزدیک به ۱۰۰ توافق‎نامه مجوز استفاده از اختراعات و پتنت‎های خود را با تولیدکنندگان اصلی صنعتی در زمینه‎های مختلف به امضا رسانده است.

این قراردادها بین هواوی و شرکت‎هایی از اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی بوده‎اند. همچنین برنامه مهمی از سوی هواوی برای ارائه اینترنت وسایل نقلیه (خودروها) یا همان IoV دنبال می‎شود که حرکتی انقلابی در این صنعت به شمار آمده و می‎تواند تحول گسترده‎ای در این بازار ایجاد کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه