لوگو سایت

متوسط قیمت هر کیلو‌ چای در کارخانه‌ها چند؟


او از پرداخت ۶۸ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۳۶۷ میلیارد تومان از بهای برگ سبز خریداری شده به حساب چایکاران واریز شده و مبالغ دیگر هم به زودی پرداخت می‌شود.

به گفته جهان ساز، ۶۰ درصد بهای برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۴۰ درصد درجه ۲ است.

رشد ۱۶ درصدی تولید برگ سبز چای

رییس سازمان چای ادامه داد: گرچه امسال برداشت‌ نسبت به سال قبل زودتر آغاز شده است، اما آمارها نشان می‌دهد که تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او افزود: علی رغم اقلیم خشک، دمای بالای ۳۲ درجه سانتی گراد و نبود بارندگی طی روزهای اخیر، اما پیش بینی تولید بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۶۷ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند، گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک از مجموع بهای برگ سبز تولیدی استحصال شده است.

او درباره آینده تولید برگ سبز چای بیان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان فصل برداشت، ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری شود که در صورت تحقق این امر ۳۲ تا ۳۳ هزار تن چای خشک استحصال خواهد شد.

جهان ساز با اشاره به اینکه سالیانه با احتساب ذخایر، ۱۰۰ هزار تن چای مورد نیاز است، بیان کرد: بنابر آمار به طور معمول سالیانه ۶۰ هزار تن چای وارد می‌شود.

این مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت فروش برگ سبز چای بیان کرد: با توجه به گرمای هوا، خرید و فروش چای کاهش پیدا کرده است، اما به طور کلی مشکل حادی وجود ندارد.

جهان ساز قیمت هر کیلو چای ممتاز در کارخانه‌ها را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو‌ چای در کارخانه‌ها ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

او با بیان اینکه امکان خوداتکایی نسبی تولید چای دست یافتنی است، گفت: کاهش واردات و رسیدن به خوداتکایی مستلزم برنامه و تزریق منابع مالی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی به چایکاران است، از این رو با تخصیص سالیانه ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور کمک‌های فنی و اعتباری، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی، تامین ۵۰ درصد نیاز کشور در داخل وجود دارد.

رییس سازمان چای در پایان تصریح کرد: با تزریق حداقل ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بازه زمانی پنج ساله با احیای باغات رها شده، این امکان وجود دارد که ۵۰ درصد نیاز کشور را تولید کرد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه