لوگو سایت

علم‌الهدی:شر برجام کَنده شد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به فرارسیدن ایام حج، اظهار کرد: حج فریضه‌ای الهی و اجتماعی است که در هر زمانی برای حفظ کیان اسلام به عنوان یک محور قطعی محسوب می‌شود، اما ناشایستی کسانی که تولیت حرمین را عهده‌دار هستند، باعث شده است به خاطر کرونا مردم از حج محروم شوند.

وی با بیان اینکه ریشه این محرومیت از حج، جنایات استکبار می‌باشد، اضافه کرد: همچنین جنایت دوم این است که افرادی مزدور استکبار شده‌اند که عرضه اداره حرمین شریفین را ندارند و در شرایط شیوع کرونا نمی‌توانند حج را مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تاریخ زندگانی ما آمیخته با جنایات غرب و استکبار آمریکایی‌ است. زندگی ما در تمام ابعاد معنوی، اقتصادی و اجتماعی آمیخته با جنایات غربی‌ها است. در همین هفته گذشته سه خاطره تاریخی چهره درنده آمریکا و غرب را به ما نشان داد.

علم‌الهدی ادامه داد: خاطره اول ۲۱ تیرماه، سالروز شهادت شهدای مسجد جامع گوهرشاد است که رضاخان با جلادان خود مردم طرفدار عفت و حجاب را در این خانه خدا به خاک و خون کشید. خاطره دوم نیز سالروز امضاء توافق برجام می‌باشد که ریشه فشارهای اقتصادی امروز ما است. همچنین خاطره سوم نیز مربوط به دیروز است که مقارن بود با سالروز حمله وحشیانه مزدوران آمریکایی‌ عربستان به حجاج ایرانی به خاطر برائت از مشرکین.

وی افزود: همه این جنایات مربوط به غرب و استکبار آمریکا است. مسئله آدم‌کشی در مسجد گوهرشاد و به خاک و خون کشیدن زائران ایرانی در کنار کعبه به خاطر برائت از مشرکین، دو عملیاتی است که چهره عناد و دشمنی آمریکا و غرب در برابر اسلام را به ما نشان می‌دهد، مسئله برجام نیز از همین قبیل است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: البته این بدین معنا نیست که عزیزان مسئول ما در این دولت خیانت کرده‌اند، این عزیزان خدمت کردند و اجازه رهبری را داشتند. از روز اولی که دولت فعلی سر کار آمد، فکر می‌کرد مشکلات اقتصادی ما به خاطر برخورد با جریان‌های قدرت در دنیا است و برای حل مشکلات باید این برخوردها از بین برود و اگر مسئله هسته‌ای حل شد، دیگر ما مسئله‌ای نداریم که ما را گرفتار تحریم‌های غربی کند.

علم‌الهدی افزود: مسئولین ما دو محاسبه کردند و بر این اساس گفتند اگر تحریم‌ها برداشته شود، مشکلات حل خواهد شد و دوم گفتند اگر ما از فناوری هسته‌ای دست برداریم، مشکل آمریکا با ما حل می‌شود و با دو این محاسبه غلط به میدان آمدند. مسئولین قصد خیانت نداشتند و می‌خواستند خدمت کنند و خدمت را در این دو جهت دیدند.

وی ادامه داد: رهبری هم از همان ابتدا گفتند که در هر دو اشتباه می‌کنید. اشتباه می‌کنید که فکر می‌کنید مشکل آمریکا مسئله هسته‌ای است. رهبری فرمودند مشکل آمریکا اسلام و نظام اسلامی است و از این نظر هم اشتباه می‌کنید که فکر می‌کنید تمام مشکلات ما معلول تحریم‌ها است و با لغو تحریم‌ها تمام مشکلات ما حل می‌شود. اما رهبری گفتند مردم به این دولت رای دادند و مبنای سیاسی این دولت چنین است و ما جلوی شما را نمی‌گیریم، اما مذاکرات به صورت نرمش قهرمانانه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه برجام و مذاکرات با آمریکا تبدیل به تجربه‌ای هشت ساله برای ملت ما شد، گفت: در نتیجه‌ برجام غنی‌سازی و فعالیت‌های هسته‌ای ما بسیار تنزل یافت، اما دشمن نه تنها تحریم‌ها را لغو نکرد، بلکه در طول مذاکرات برجام نیز ۱۴۰۰ تحریم به تحریم‌های قبلی افزود.

علم‌الهدی تاکید کرد: رفتار آمریکا در قبال برجام جنایتی از آمریکا و غرب بود مانند همان جنایات آدم‌کشی در مسجد گوهرشاد و ایرانی‌کشی در کنار کعبه. مسئولین ما با قصد خدمت اقدام به مذاکره کردند و رهبری نیز عملیات آنان را تایید کردند و این افراد مورد تایید رهبری بودند. فقط دو اشتباه از مسئولین ما سر زد.

وی افزود: اشتباه اول اینکه رهبری از همان اول گفتند این مسئله به نتیجه نمی‌رسد و به حرف رهبری گوش ندادند، در حالی که اگر مسئولین از همان روز اول خود را به ولایت می‌سپردند، این مشکلات پیش نمی‌آمد. اشتباه دوم نیز کاری است که الآن انجام می‌دهند و با وجود تمام مشکلات کنونی، مسئولین فعلی می‌خواهند برجام را به صورت یک ارزش در این کشور قرار دهند تا مسئولین بعدی نیز مجبور شوند به برجام به عنوان یک ارزش عمل کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما از مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم که با قانون مصوب خود، شر برجام را کَند و ان‌شاءالله که نمایندگان مجلس پای این قانون بایستند و موضع مسئولین دولت آینده در قبال برجام نیز باید عینا مطابق این قانون مجلس و آموزه‌های پیامبرگونه رهبری باشد.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه برجام در نتیجه خیانت‌های دشمن دچار مشکل شد، بیان کرد: دشمن خیانتکارانه بدون لغو تحریم‌ها از برجام خارج شد. مسئولین عزیز ما در فعالیت‌های دیپلماسی خود خلافی انجام ندادند، ممکن است اشتباهی کرده باشند، اما خیانت نکردند و ما نباید نسبت به مسئولین کشورمان سوءظن داشته باشیم. ما باید در تمام مسائل سیاسی چشم به فرمان رهبر داشته باشیم و در عین حال به دشمنی دشمنان نیز توجه کنیم.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه