لوگو سایت

کاهش بیش از ۶هزار مگاوات مصرف برق در روز جمعه


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هفته گذشته مصرف برق همچنان بر مدار افزایشی بود به گونه‌ای که تا بیش از ۶۴ هزار مگاوات نیز رسید.

اما این روند با تغییر محسوس روز گذشته به‌طور چشمگیری کاهش یافت.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد که در ساعت ۱۳ و ۵۸ دقیقه دیروز میزان مصرف به رقم ۵۴ هزار و ۱۷۹ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در حالی است که روز پنجشنبه عدد مصرف ۶۰ هزار و ۴۲۰ مگاوات بود که کاهش ۶ هزار و ۲۴۱ مگاواتی را نشان می‌دهد.

مصرف برق روز گذشته در ساعت۱۳ و ۵۸ دقیقه نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۱۱۷ مگاوات بود از کاهش ۲ هزار و ۹۳۸ مگاوات برخوردار شد.

همچنین مصرف شبانه برق نیز در بخش خانگی با کاهش همراه شد، به گونه ای که در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه به رقم ۵۱ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید .

این میزان نسبت به شب قبل از آن که مصرف روی عدد ۵۴ هزار و ۳۶۴ مگاوات بود کاهش محسوس یافته است.

مدیر مرکز دیسپاچینگ ملی روز جمعه در گفت‌وگویی افزود: امشب میزان مصرف حدود ۵۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد بود و به این ترتیب شرایط شبکه عادی و پایدار است.

«داودفرخ زاد» ادامه‌داد: از فردا (شنبه) هم‌زمان با افزایش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود مصرف برق نیز افزایش یابد.

وی یادآور شد: براساس این پیش بینی انتظار می‌رود همکاری مردم و صنایع تداوم یابد تا بتوان برق مطمئن و پایدار برای همه تامین کرد.

فرخ‌زاد درباره بروز اتفاق برای شبکه برق در برخی نقاط کشور به دلیل بروز سیل، گفت: در ایران هم همانند سایر نقاط جهان مشکلاتی برای برخی تجهیزات شبکه رخ داد که با سرعت نسبت به رفع آن اقدام شد.

وی افزود: اکنون هیچ نقطه ای از کشور خاموشی ندارد و شرایط شبکه کامل پایدار است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه